یکی از مراجع تقلید، اتحاد شیعه و سنی را مانع نفوذ دشمنان عنوان کرد و گفت: دشمنان از اختلاف میان شیعیان و اهل سنت برای سلطه بر آنان استفاده می‌کنند.

باید با وحدت  و هوشیاری ثمرات اسلام و انقلاب را حفظ کنیم

 

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی ظهر یکشنبه در دیدار جمعی از شیعیان جنوب شرقی ایران، اظهار داشت: از امام صادق(ع) سئوال شد که بزرگترین نعمت در دنیا چیست و ایشان پاسخ دادند که نعمت دوست داشتن اهل بیت(ع) و پیامبر خدا بزرگترین نعمت است.

وی گفت: مناطق جنوب شرقی ایران بسیار مهم هستند زیرا در این مناطق علاوه بر دوستان، دشمنان زیادی سعی در ایجاد تفرقه دارند بنابرین باید با یکدیگر بیدار و هوشیار و متحد باشیم تا ثمرات اسلام و انقلاب را حفظ کنیم.

این استاد برجسته حوزه، یکی از ثمرات انقلاب اسلامی را ایجاد وحدت عنوان کرد و افزود: قبل از انقلاب دشمن سعی می‌کرد میان مردم تفرقه ایجاد کند اما پس از پیروزی انقلاب این امر امکان پذیر نشد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی تحولات بسیاری را در ایران ایجاد کرد، افزود: باید قدر انقلاب اسلامی ایران را بدانیم و در حفظ آن تلاش بسیاری داشته باشیم.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه امام خمینی(ره) در ایجاد وحدت میان مردم و به ویژه میان شیعه و سنی تلاش بسیاری داشتند، افزود: در دوران رژیم شاهنشاهی شرق و غرب بر ایران مسلط بودند اما امام خمینی(ره) سعی داشتند مردم را دارای استقلال کنند.

وحدت و اتحاد مردم یکی از ثمرات انقلاب است

وی با تأکید بر لزوم نگهداری انقلاب با تمام قوا، ادامه داد: شاخص‌ها و اصول انقلاب را باید بشناسیم تا در نگهداری آن موفق و پیروز شویم.

مرجع تقلید شیعیان ضمن بیان اینکه وحدت و اتحاد مردم یکی از ثمرات انقلاب است، گفت: امام خمینی(ره) سعی کردند مردم را با یکدیگر متحد کنند تا بتوانند جلوی نفوذ دشمنان را بگیرند.

وی بیان کرد: دشمنان در کمین انقلاب اسلامی هستند و در عین حال مستضعفان نیز چشم به اسلام و انقلاب اسلامی دوخته‌اند.

آیت الله نوری همدانی گفت: لازم است ثمرات و برکات انقلاب اسلامی ایران را به خوبی بشناسیم و با یکدیگر در همه زمینه‌ها وحدت داشته باشیم تا مانع از نفوذ دشمنان شویم.

وی عنوان کرد: شیعیان باید با سنی‌ها معاشرت داشته باشند و نباید با یکدیگر مخالفت کنند زیرا دشمنان از مخالفت میان شیعیان و اهل سنت برای نفوذ خود میان آنها سوء استفاده می‌کنند.

این مفسر قران کریم ادامه داد: وهابیت، داعش و بوکوحرام که دشمن شیعیان محسوب می‌شوند توسط دشمنان ایجاد شده‌اند تا میان شیعه و سنی تفرقه ایجاد کنند و از این طریق بر آنها برای رسیدن به اهداف پلید خود سلطه یابند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.