قدس آنلاین: در نشست راهداری محوری سال ۹۵ عنوان شد: با توجه به ثبت تردد بالای وسایل نقلیه توسط دستگاههای ترددشمار در نوروز ۹۵ شاهد کاهش تصادفات جاده ای در استان بوده ایم.

امسال ارتقاء ایمنی  راه های  استان در اولویت برنامه های راهداری قرار دارد

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، فرزاد دادخواه در جلسه هماهنگی راهداری محوری سال 95 که با حضور پلیس راه استان، روسا و کارشناسان ایمنی راه وشهرسازی شهرستانها در اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان برگزار شد گفت : راهداری امری ضروری است و به منظور رسیدن به اهداف خود در این مسیر لازم است با ارتقاء ایمنی تردد وسایل نقلیه در محورهای استان گامی  بلند تر در جهت کاهش تصادفات برداشته شود .

مدیر راهداری اداره کل راه وشهرسازی عنوان داشت: در راستای سیاستهای سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای کشور، در سال جدید ایمن سازی محورهای استان ورفع نقاط پرتصادف از اولویتهای این حوزه بشمار می رود و لازم است ادارات راه وشهرسازی شهرستانها با امکانات موجود در راستای رسیدن به این هدف تلاش نمایند .که در این راستا اکیپ های راهداری محوری راهداری توام با ممیزی راهها در محور های اولویت دار استان را در نیمه دوم فروردینماه جاری در سطح استان شروع مینمایند .

وی ابراز داشت : خوشبختانه با طرح نوروزی سال 95 در بازه زمانی 25 اسفند 94 تا 15 فروردین 95 ضمن بالا بودن تردد وسایل نقلیه با کاهش تصادفات جاده ای روبرو بوده ایم که این نشان از زحمات نیروهای راهدار و پلیس راه وکلیه دستگاههای امداد رسان وپشتیبان  در جاده های استان بوده است .

دادخواه نقش راه در ترافیک را به نقش رگ در بدن تشبیه کرد وگفت: برای مشکلات موجود در راه باید نسخه مربوط به آن را پیچید ومشکل را در آن ناحیه مرتفع نمود چرا که بخشی از مشکلات موجود در جاده ها با کمترین هزینه برطرف خواهد شد .

سرهنگ اصغر زارع رییس عملیات پلیس راه استان نیز در ادامه با ارائه گزارشی از تصادفات رخ داده در سال 94 و نوروز 95 به صورت آماری گفت: با توجه به ثبت تردد بالای وسایل نقلیه توسط دستگاههای ترددشمار خوشبختانه در نوروز 95 شاهد کاهش تصادفات جاده ای در استان بوده ایم .

وی در ادامه بیان داشت: با تجزیه وتحلیل تصادفات سال 94 عدم توجه به جلو با 41% ، عدم توانایی و سرعت بالا با 25% ، عدم رعایت حق تقدم با 11درصدو انحراف به چپ با 11درصد بیشترین عامل تصادفات در محورهای استان بوده که بیشترین آنها در بین ساعات 12 ظهر تا 20 رخ داده است .

رییس عملیات پلیس راه استان اصفهان با اعلام اینکه انجام اصلاحات مهندسی در محورها بسیار حائز اهمیت و در کاهش تصادفات نقش عمده ای داشته گفت: اصلاحات انجام شده در جاده های استان ورفع نقاط پرتصادف یکی از دلایل بسیار مهم در کاهش آمار تصادفات فوتی در محورهای استان بوده که امید است با رفع نقاط پرتصادف و توجه رانندگان به جلو و رعایت قوانین راهنمایی ورانندگی بتوان شاهد کاهش بیش از پیش وقوع تصادفات در جاده های استان باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.