پیش از آنکه خودروهای خود راننده قابل استفاده باشند، باید مطمئن شد که آن ها در شرایط سخت از جمله، برف، باران، جاده های باریک و تاریکی قابل استفاده خواهند بود.

ورود خودروی خودراننده ی فورد به مرحله ی آزمایش در تاریکی

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین و به نقل از دیلی میل، فورد به تازگی ویدیوی جدیدی را منتشر کرده است که تکنولوژی برتر خودروی خود راننده اش را به رخ می کشد.

این ویدیو از آزمایشی گرفته شده که کمپانی فورد بر روی خودروی خود راننده اش در تاریکی انجام داده است. در این آزمایش معلوم شده است که تکنولوژی رانندگی خودکار این خودرو در تاریکی بسیار مطمئن می باشد.

البته تکنولوژی خودروی خود راننده ی فورد برای رانندگی هوشمند در شب، کاملا وابسته به راهنمای دارای اسکن لیزری خودروی می باشد.

بر روی خودروی خود راننده ی فورد، از راداری دارای کیت لیزری امن استفاده شده است تا رانندگی هوشمند در تاریکی توسط خودرو کاملا امن باشد و خودرو بتواند به طور هوشمند با حوادث غیر منتظره مقابله کند.

یکی از عواملی که خودروی خود راننده در آزمایش انجام شده توانسته است با آن مقابله کند، برخورد با حیوانات و اجسام در حال حرکت در وسط جاده می باشد.

رانندگی در تاریکی، چالشی است که بسیاری از انسان ها با آن دست و پنجه نرم می کنند، حتی وقتی چراغ های خودرو روشن است و مقابل خودرو دیده می شود.

این آزمایش نشان داد که خودروی خود راننده ی فورد می تواند در شرایطی که دوربین های هوشمند جلویی و عقبی اش به علت تاریکی غیر فعال هستند، باز هم قابلیت ادامه ی راه را به وسیله ی سیستم هوشمند داشته باشد.

فورد قرار است اولین گروه از تکنولوژی خودروی خود راننده ی خود را برای افراد معمولی که توانایی رانندگی با خودروی عادی را نیز دارند، عرضه کند.

خودروی خود راننده ی فورد هنوز نیاز به توسعه های بیش تر و همکاری بیش تر تولید کنندگان و شرکت های فناوری دارد.

 

ترجمه: رها واعظی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.