ولاديمير پوتين رئيس جمهوري روسيه در كنفرانس ويدئويي با ايستگاه فضايي بين المللي، روز فضانورد را به خدمه اين مركز فضايي بين المللي واقع در مدار زمين تبريك گفت.

تماس ويدئويي پوتين با ايستگاه فضايي بين المللي

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ايرنا، دفتر مطبوعاتي كاخ كرملين اعلام كرد، پوتين روز سه شنبه در اين كنفرانس ويدئويي با حضور «ديميتري راگوزين» معاون امور فضايي و دفاعي نخست وزير روسيه و «ايگور كوماروف» رئيس آژانس فضايي فدرال روسيه، با فضانوردان درباره وضعيت آنها در ايستگاه فضايي بين المللي و مسائل موجود گفت و گو كرد.
امروز 12 ماه آوريل در روسيه به عنوان روز فضانورد برگزار مي شود و 55 سال پيش يوري گاگارين فضانورد روس با فضاپيماي سايوز نخستين پرواز فضايي انسان را انجام داد.
پس از تبريك پوتين در كنفرانس ويدئويي، يوري مالنچنكو از فضانوردان ايستگاه فضايي بين المللي گفت: با خرسندي شاهد هستيم تحربياتي كه انسان از روز نخست پرواز در فضا كسب كرده،حفظ و به مراتب افزايش يافته است. در اين مدت تجربيات زيادي كسب كرده و در چارچوب ايستگاه فضايي بين المللي با شركاي از كشورهاي ديگر همكاري مي كنيم.
سپس تيموتي كاپرا فضانورد آمريكايي روز فضانورد را به پوتين تبريك گفت و رئيس جمهوري روسيه در پاسخ گفت: همكاري شما در فضا مايه خرسندي است و براي آن اهميت زيادي قائل هستيم به ويژه اين كه به رغم مشكلات ما بر روي زمين، فضانوردان در فضا دوشادوش يكديگر همكاري و به هم كمك مي كنند تا اقدامات مهم براي كشورهاي خود و بشريت را به انجام برسانند.
رئيس جمهوري روسيه گفت: اين عرصه بسيار مهم همكاري روسيه با آمريكا و كشورهاي ديگر است.
ايستگاه فضايي بين المللي سازه فضايي بين المللي است كه فضانوردان در آن انواع آزمايش ها در شرايط فضايي و بي وزني انجام مي دهند.
خدمه ايستگاه فضايي بين المللي معمولا در چارچوب ماموريت هاي شش ماهه در فضا به انجام ماموريت مي پردازند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.