قدس آنلاین- تبریز: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گفت: در سطح کشور تعداد ۷۶۵ شهرک و نواحی صنعتی در حال بهره‌برداری وجود دارد که از این تعداد ۹۸ شهرک هیچ تقاضای سرمایه‌گذاری ندارند و ۱۶۷ شهرک و ناحیه نیز تقاضامحور هستند.

۹۸ شهرک صنعتی در کشور هیچ تقاضای سرمایه‌گذاری ندارند/تعطیل شدن ۱۱ درصد صنایع بزرگ کشور

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، علی یزدانی عصر امروز در دیدار با فعالان صنعتی استان آذربایجان‌شرقی در اتاق بازرگانی تبریز اظهار داشت: مأموریتی که در سال‌جاری بر عهده دولت نهاده شده، تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که بر عهده آحاد جامعه قرار دارد و دولت به تنهایی نمی‌تواند این مأموریت سنگین را به انجام رساند.

وی با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری همه آحاد جامعه مکلف هستند تولیدات داخل را به کار برند، افزود: دولت در طول دو سال و یک ماه گذشته اقدامات متعددی را برای پیشبرد راهبردهای اقتصاد مقاومتی انجام داده و اجرای برنامه برجام و ارتقاء شان و جایگاه ملی در عرصه‌های جهانی در عرصه سیاست‌های خارجی یکی از نقش‌هایی است که دولت اجرا کرد.

این مسئول با بیان اینکه به فرموده رهبری جلسات و سمینارها باید به گونه‌ای باشد که برای اقدام و عمل به راهبردهای اقتصاد مقاومتی باشد، ادامه داد: کار گروه استانی ایجاد رونق در بنگاه‌های کوچک و طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی با مسئولیت استانداران و دبیری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تشکیل یافته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی بیان کرد: به منظور ایجاد رونق در طرح‌های نیمه تمام و در حال بهره‌برداری با ظرفیت‌های فعال کمتر از ظرفیت‌های اسمی این کار گروه تشکیل می‌شود.

این مسئول متذکر شد: از جهت درصد واحدها، واحدهایی که در مقیاس صنایع کوچک و متوسط قرار می‌گیرند تعداد قابل توجهی دارند و از همین رو است که مقام معظم رهبری تاکید کردند: آن چیزی که در متن جامعه تحرک و اشتغال ایجاد می کند همین صنایع کوچک است که باید تقویت شوند.

وی با بیان اینکه در کل کشور 948 شهرک و ناحیه صنعتی وجود دارد که در 778 ناحیه زمین به وسعت 136 هزار هکتار واگذار می‌کنیم؛ افزود: استان آذربایجان‌شرقی دارای 36 شهرک صنعتی، 18 ناحیه صنعتی و در مجموع 54 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب است که در 43 شهرک و ناحیه صنعتی بحث واگذاری زمین وجود دارد.

یزدانی تشریح کرد: از 136 هزار هکتار اراضی در اختیار شهرک‌های صنعتی، 8 هزار و 692 هکتار در آذربایجان‌شرقی استقرار دارد که از این رقم نیز 3 هزار و 755 هکتار فاز عملیاتی و دو هزار  511 هکتار زمین صنعتی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی یادآور شد: در سطح کشور تعداد 765 شهرک و نواحی صنعتی در حال بهره‌برداری وجود دارد که از این تعداد 98 شهرک هیچ تقاضای سرمایه‌گذاری ندارد و 167 شهرک و ناحیه نیز تقاضا محور هستند.

وی با بیان اینکه 60 درصد منابع ما از 85 شهرک صنعتی حاصل شده است، اضافه کرد: در آذربایجان‌شرقی 6 ناحیه و شهرک صنعتی تقاضامحور است که بیش از 75 درصد منابع از همین شهرک‌ها در این استان حاصل شده است.

این مسئول در پایان چنین توضیح داد: 19 درصد واحدهای کوچک ما و 11 درصد صنایع بزرگ ما تعطیل است و در کل کشور 87 هزار و 659 واحد صنعتی داریم که 37 هزار و 120 واحد در شهرک‌های صنعتی استقرار یافته‌اند؛ از تعداد 2 هزار و 130 واحد مستقر در شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان‌شرقی نیز 325 واحد یعنی حدود 16 درصد غیرفعال هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.