رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: آیت‌الله واعظ طبسی(ره) دست بیعت با امام خمینی(ره) داده بود و در این مسیر یک لحظه عقب نشینی نکرد و لحظه‌ای از خط امام و رهبری فاصله نگرفت.

آیت‌الله واعظ طبسی(ره) لحظه‌ای از خط امام و رهبری فاصله نگرفت

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمد محمدی‌گلپایگانی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار داشت: در زمانی ندای مبارزه رهبر کبیر انقلاب در قم بلند شد چند نفر پاسخ مثبت به لبیک امام راحل دادند و در مشهد مقام معظم رهبری، شهید هاشمی‌نژاد و مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی با لبیک خود فرمان امام خمینی(ره) را اجابت کردند.
وی افزود: آیت‌الله واعظ طبسی(ره) دست بیعت با امام خمینی(ره) داده بود و در این مسیر یک لحظه عقب نشینی نکرد و لحظه‌ای از خط امام و رهبری فاصله نگرفت.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به خدمات شایان تولیت فقید آستان قدس رضوی در این مکان مقدس، خاطرنشان کرد: این مجاهد فقید در زمان مسئولیت خود در آستان قدس رضوی خدمات شایانی را به زائران و مجاوران ولی نعمتمان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) ارائه داد.
محمدی‌گلپایگانی تصریح کرد: این عالم ربانی تا آخرین لحظه عمرش پای اعتقادات خویش ایستاد و هرگز از این مسیر فاصله نگرفت و پس از ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) هم یک لحظه از فرمان‌پذیری از ولی فقیه دست برنداشت.
وی تأکید کرد: آیت‌الله واعظ‌ طبسى(ره) پس از پیروزى انقلاب شکوهمند اسلامى همواره به عنوان یکى از استوانه‌هاى نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مورد توجه قرار داشته و از سوى امام خمینى(ره) به عنوان نماینده معظم‌له در خراسان و تولیت آستان قدس رضوى منصوب و پس از رحلت آن بزرگوار، این حکم از سوى رهبر معظم انقلاب اسلامى و ولى امر امت اسلام تأیید شد و خدمات شایانش تا آخرین لحظه عمرش امتداد یافت.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری مهم‌ترین ویژگی مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی را زهد و تقوای این مجاهد فقید دانست و گفت: ساده زیستی محصول زهد و تقوایی است که در این مجاهد فقید وجود داشت و به واقع زهد و تقوی از بارزترین خصوصیات اخلاقی بزرگ مردی بود که در جایگاه والایی از مدیریت قرار داشتند.
محمدی‌گلپایگانی بیان کرد: مشهد مقدس بالاترین آمار حضور زائر در سال را در کل جهان دارد، به نحوی که در تمام مذاهب اسلامی و غیر اسلامی بی‌رقیب است و چنین جمعیتی نیازمند توسعه‌ای بود که آیت‌الله واعظ طبسی(ره) با روشن‌بینی و خستگی ناپذیری با تمهیدات و تدابیر مناسب آن را به نحو احسن اجرا کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.