نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: صداقت٬ دانش٬ امانت و فداکاری آیت‌الله واعظ طبسی(ره) مثال‌زدنی است و این عالم مجاهد نزدیک به چهار دهه با پاکی و پاکدستی دستگاه عظیم آستان قدس رضوی را اداره کرد.

صداقت٬ دانش٬ امانت و فداکاری آیت‌الله واعظ طبسی(ره) مثال‌زدنی است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار داشت: مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی همواره منشأ خدمات فراوانی در آستان قدس رضوی بود و خدمات شایانی در طول مدت 37 سال خدمت خود در این آستان مقدس به زائران و مجاوران امام رضا(ع) ارائه داد و نزدیک به چهار دهه با پاکی و پاکدستی این دستگاه عظیم را اداره کرد.
وی افزود: تولیت فقید آستان مقدس رضوی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین در دوران انقلاب خدمات زیادی را ارائه کرد و صداقت٬ دانش٬ امانت و فداکاری آیت‌الله واعظ طبسی(ره) مثال‌زدنی است.
امام جمعه مشهد با بیان اینکه عشق به امام رضا(ع) و مشهد مقدس در چهره مرحوم آیت‌الله واعظ ‌طبسی موج می‌زد، خاطرنشان کرد: آیت‌الله واعظ ‌طبسی(ره) اگر می‌خواست حق تولیت شرعی و قانونی خود را برداشت کند به عنوان یکی از ثروتمندترین مردم ایران می‌بود، اما این مجاهد فقید حاضر به برداشت این حق نشد.
آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر اینکه این عالم فقید پیش از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از شخصیت‌های انقلابی و مبارز بود، تصریح کرد: آیت‌الله واعظ طبسی(ره) مجاهدت‌های بزرگی انجام داد و جایگاه انقلابی تولیت فقید آستان قدس رضوی در سال‌های طولانی مبارزه با رژیم ستمشاهی زبانزد است و پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هم خدمات زیادی از آستان قدس رضوی و حوزه علمیه خراسان داشت.
وی تأکید کرد: آیت‌الله واعظ طبسی(ره) از ارکان مهم نظام اسلامی در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی و ادامه آن به شمار می‌رود و نقش ویژه‌ای در استقرار نظام اسلامی داشت و همیشه مطیع امر ولایت بود و هرگاه مشاهده می‌کرد که کسی مسیر حرکتی‌اش از خط ولایت فاصله گرفته به شدت واکنش نشان می‌داد و آیت الله واعظ طبسی(ره) به واقع جزو استوانه‌های محکم انقلاب و نظام بود.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه آیت الله واعظ طبسی(ره)، یکی از سرمایه‌های عظیم انقلاب و از معتمدین امام و رهبری بود، گفت: این مجاهد فقید پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و در جریان نهضت، اقدامات بزرگی را رقم زدند و سختی‌های بسیاری را متحمل شد پس از انقلاب هم در عرصه‌های مختلف به ویژه به عنوان تولیت آستان قدس رضوی خدمات ویژه‌ای را به زائران بارگاه منور حضرت رضا(ع) و همه مردم ایران اسلامی ارائه داد.
آیت‌الله علم‌الهدی گفت: با حکم امام خمینی(ره) تولیت آستان قدس رضوی پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به‌ آیت الله واعظ طبسی(ره) سپرده شد و این مسئولیت در دوران رهبری مقام معظم رهبری هم استمرار یافت.
وی افزود: خدمات مرحوم آیت الله واعظ طبسی در پیش و پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست و این شخصیت در دوران رژیم پهلوی متحمل شکنجه‌های فراوانی شد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تولیت فقید آستان قدس رضوی در موضوع موقوفات دارای حساسیت ویژه‌ای بود، عنوان کرد: آیت‌الله واعظ طبسی(ره) در مورد موقوفات بسیار دقیق و با حساسیت عمل می‌کرد و از نظر تقوا نیز فردی بسیار قوی بود  و شأن و جایگاه علمی مثال زدنی‌ای داشت و به معنای واقعی یک شخصیت انقلابی بود.
آیت‌الله علم الهدی تصریح کرد: رابطه مرحوم آیت الله واعظ طبسی با مقام معظم رهبری بسیار نزدیک بود و مبنای کار این مجاهد فقید همکاری، رفاقت و همدلی با ایشان بود و می‌توان گفت که آیت‌الله واعظ ‌طبسی(ره) دارای کارنامه‌ای درخشان در تمامی ابعاد بود.
وی تأکید کرد: آیت‌الله واعظ‌ طبسی(ره) حوزه‌های کاری تولیت آستان قدس رضوی، نمایندگی ولی فقیه در سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی و اداره حوزه‌های علمیه خراسان را عهده‌دار بود و در مدیریت‌های کاری عملکرد بسیار مؤفقی داشت.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به حضور پرشور مردم در مراسم تشییع جنازه آیت‌الله واعظ طبسی(ره)، خاطرنشان کرد: مردم در پانزدهم اسفند ماه سال گذشته حضوری باشکوه و مثال‌زدنی در مراسم تشییع پیکر مطهر تولیت فقید آستان قدس رضوی داشتند و این حضور نشانه قدرشناسی آن‌ها از خادم خود در حرم مطهر رضوی بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.