سایت فیفا پس از قرعه‌کشی مرحله نهایی بازی‌های راهیابی به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به تحلیل دو گروه این مسابقه‌ها پرداخت.

گزارش فیفا از گروه ایران در انتخابی جام جهانی روسیه

به گزارش قدس آنلاین، در این گزارش آمده است: «گروه A انتخابی جا‌م جها‌نی 2018 آسیا مخلوطی از تیم‌های باتجربه و امیدوار است. در این گروه، سه تیم مبتدی به دنبال ایجاد خطر برای سه تیم باتجربه هستند. هر 6 تیم در مرحله دوم مسابقات انتخابی رکورد خوبی را از خود به جای گذاشتند.

تیم‌ها

ایران، کره جنوبی، ازبکستان، چین، قطر و سوریه

کلیت ماجرا

ایران و کره جنوبی در هیچ دیداری از مسابقات انتخابی جا‌م جها‌نی 2018 شکست نخوردند. کره در این مسابقات هیچ گلی دریافت نکرده است. هر دوی این تیم‌ها ممکن است که در این گروه اول شوند که تضمینی برای حضور آنها در جا‌م جها‌نی خواهد بود.

با این حال چهار تیم باقی‌ مانده، سرسخت به نظر می رسند. ازبکستان و قطر، سرگروه‌های دو دوره قبلی مسابقات انتخابی بودند. آنها هفت بازی از هشت بازی را بردند و سوریه نیز تنها دو بازی را باخته است که هر دوی آنها نیز در مقابل تیم قدرتمند ژاپن بوده است.

اولین حضور چین در جا‌م جها‌نی در سال 2002 بود. تیم چین در مسابقات انتخابی شروعی ناامید کننده داشت اما به تدریج توانست این روند را تغییر دهندو بعد از قطر در جایگاه دوم گروه C قرار بگیرد.

بازی‌هایی که حتما باید دید:

سوریه -‌ کره (ششم سپتامبر 2016)

در روز دوم بازی‌های گروه A، سوریه برای اولین بار در مسابقات انتخابی جا‌م جها‌نی با کره روبرو می‌شود. این تیم امیدوار است که بتواند یک پیروزی به یاد ماندنی را رقم بزند و در مقابل کره که 9 بار تاکنون به جا‌م جها‌نی رفته است پیروز شود.

مصعب بلهوس، کاپیتان سوریه و همراهانش برای روحیه گرفتن به تاریخ بازی‌های سوریه و کره نگاه خواهند کرد. سوریه یک بار کره را شکست داده است. البته این بازی سه دهه پیش در جام آسیایی AFC انجام شده که سوریه یک بر صفر کره را شکست داده است.

ازبکستان – چین: (11 اکتبر 2016)

اگر ایران و کره جایگاه‌های اول و دوم گروه A را به خودشان اختصاص دهند، جنگ بر سر جایگاه سوم بین تیم‌های سید سه و چهار خواهد بود. چین خاطره خوب از مقابله با ازبکستان دارد. چین در بازی‌های جام آسیایی AFC در سال 2015 ازبکستان را شکست داده است. چین یک بار در مسابقات انتخابی جا‌م جها‌نی موفق بود و توانست سرگروه شود اما در آن بازی‌ها تنها یک شکست داشت که مقابل ازبکستان بود.

ایران – کره: (31 آگوست 2017)

این دو تیم تاکنون 13 بار در فینال‌ها با یکدیگر روبرو شدند و بیشتر افراد می دانند به احتمال زیاد این دو تیم در گروه A جایگاه‌های اول و دوم را می‌گیرند. با وجود این، بازی یکی مانده به آخر می‌تواند نشان دهد کدام یک از این دو تیم اول می‌شوند. در صورتی که ر‌قا‌بت‌ها بسیار نزدیک باشد، ممکن است تیم بازنده جایگاه دوم را به یک تیم جدید بدهد. با این حال باید منتظر یک فو‌تبا‌ل با کیفیت سال آینده در کره بود.

دانستنی‌ها

از 15 بازی گروه A، سه بازی برای اولین بار در تاریخ بازی‌های انتخابی جا‌م جها‌نی انجام می‌شوند. همه این بازی‌ها مربوط به سوریه هستند. این بازی‌های سوریه با کره، ازبکستان و چین است.

سرمربی تیم کره، اولی اشتیلیکه، هنگام سفر به قطر با شرایط آشنایی روبرو می‌شود. او 6 سال در این کشور سرمربی بوده است و سپس در سال 2014 سرمربی تیم کره شده است. خوسه کارنو، سرمربی فعلی قطر نیز پیش از این هدایت تیم العربی را بر عهده داشته است. یعنی این دو سرمربی دو دوره مربیگری شبیه به هم داشتند.

آمارها

تیم کره در راه رسیدن به المپیک روسیه، 630 دقیقه بدون دریافت گل را سپری کرده است که رکوردی برای این تیم به حساب می‌آید. چهار د‌ر‌وازه‌بان کره، کیم سئونگیو، کیوون سون‌تائه، گو سانجیون و کیم جین‌هیون در ثبت این رکورد کمک کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.