مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: پاسداشت عطار، پاسداشت بخشی از هویت ملی ما است که مهمتر از ارزش‌های اسلامی است.

بزرگداشت عطار نیشابوری پاسداشت هویت ملی ایرانیان است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، سیدسعید سرابی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز ملی عطار در فرهنگسرای سیمرغ اظهار داشت: پاسداشت عطار، پاسداشت بخشی از هویت ملی ما است که مهمتر از ارزش‌های اسلامی است و باید نسل به نسل منتقل شود.
وی عنوان کرد: سال 540 شمسی شهر کدکن از توابع نیشابور، کودکی به نام محمد ملقب به فریدالدین را در گهواره خود جای داد که بعدها یکی از سرآمدان عرفان و شعر و ادب فارسی شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: وی از عرفان نظری و اخلاق که عرفان عملی است آمیزه‌ای ساخت که در میان مکتب‌های عرفانی جزء نوادر است و اوج عرفان را در حماسه عرفانی منطق‌الطیر وی می‌توان یافت که پرندگان به‌عنوان تمثیلی از ارواح آدمی هفت وادی معرفت را گذرانده‌اند و در نهایت در وادی فنا همه از هست خود نیست شدند و این نیستی انسان از هستی خود و به خدا پیوستن آخرین مرحله کمال است.
سرابی خاطرنشان کرد: دنیای فکر عطار آنقدر بزرگ است که اغراق نیست و اگر بگوییم نیک‌ترین تعبیر برای او این است که همه این خصلت‌ها یک جا در آثار نفیس او متجلی است.
وی یادآور شد: دو ویژگی مهم و محوری این بزرگ‌مرد قرب به حق تعالی و فضایل دینی و اخلاقی است و بزرگداشت و تجلیل ما از وی که در روز ملی عطار صورت می‌گیرد ناظر بر این امر باشد که نسل جوان  ما را تحریض و تحریک به کسب این دو خصیصه کند.
سرابی اظهار کرد: ضرورت بعد علمی را در تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تولید علم و جنبش نرم‌افزاری می‌توان یافت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.