سومین گردهمایی منطقه‌‌‌ای مسئولان ستادهای بازسازی عتبات عالیات، ۲۵ فروردین‌ماه در ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی برگزار شد.

برگزاری گردهمایی منطقه‌‌‌ای مسئولان ستادهای بازسازی عتبات در مشهد
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایکنا، سومین گردهمایی منطقه‌‌‌ای مسئولان ستادهای بازسازی عتبات عالیات، ۲۵ فروردین‌ماه در ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی برگزار شد.
این گردهمایی با هدف بررسی و ارزیابی عملکردهای ستادهای بازسازی در سال ۹۴ و تبیین برنامه‌های اساسی سال ۹۵ تشکیل شده است.
روسای ستادهای بازسازی عتبات عالیات استانهای کرمان، یزد، سیستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و فارس در این جلسه حضور داشتند.
در این گردهمایی، حمید افضلی، معاون جذب مشارکت‌های ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان خراسان رضوی گفت: با اینکه ستاد عتبات عالیات بیش از ۱۲ سال فعالیت دارد، رویکرد این ستاد  یک رویکرد قدیمی نبوده و دارای برنامه‌های منظم، مدون و دارای چهارچوب  است.
وی با بیان اینکه خوشبختانه گام‌‌های برداشته شده روبه جلو بوده است، ادامه داد: در سال ۱۳۹۴ برای جلو بردن روند کار، یک برنامه سه ماهه در نظر گرفته شد که این برنامه در فرصت چهار ماهه انجام شده و خروجی این کار در همایش سراسری که تیرماه برگزار شده بود، اعلام شد.
افضلی با اشاره به برنامه‌هایی که برای اربعین حسینی در نظر گرفته می‌شود، اظهار کرد: این موضوع غیر از ما، سایر ستادهای استان‌های دیگر را نیز درگیر خود کرده بود.
وی بیان کرد: بر همین اساس در بحث سازماندهی مسیرها از نجف اشرف تا کربلا، ۱۱۲ تفاهم‌نامه متفاوت در یک زمینه تنظیم و ارسال شد.
در ادامه علی مهاجری، رئیس ستاد بازسازی حرم امام حسین(ع) با بیان اینکه بحث بازسازی حرمین شریفین بعد از سقوط صدام مطرح شده است، ابراز کرد: بحث بازسازی که شامل سنگ‌کاری و کف‌سازی می‌شود، بدون این تشریفاتی که در حال حاضر مشاهده می‌کنیم، بعد از سقوط صدام انجام شده است.
وی ادامه داد: بعد از بررسی مجموعه عتبات عالیات نهایتا متوجه مسئله‌ گنبد حرم امام حسین(ع) شدیم، مسئله‌ای که سال‌های بسیاری مورد توجه و بحث قرار گرفته است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمان با بیان اینکه طرح ترفیع گنبد امام حسین(ع) در دستور کار  قرار دارد، گفت: بر اساس این طرح، ارتفاع گنبد امام حسین(ع)، هشت متر افزایش پیدا خواهد کرد تا این گنبد از خیابان‌های اطراف قابل مشاهده باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.