همزمان با چهلمین روز درگذشت عالم مجاهد، مرحوم آیت الله واعظ طبسی(ره)، مجلس بزرگداشتی با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم مشهد در حسینیه و کتابخانه امام رضا(ع) برگزار شد.

مراسم بزرگداشت چهلمین روز ارتحال آیت الله واعظ طبسی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، این مجلس پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با حضور حجت الاسلام و المسلمین رئیسی؛ تولیت آستان قدس رضوی، حجت الاسلام سید مسعود خامنه ای؛ فرزند رهبر معظم انقلاب، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد؛ نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، مهندس مهدی عزیزیان؛ قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، علیرضا رشیدیان؛ استاندار خراسان رضوی، طلاب و فضلای حوزه علمیه، خادمان بارگاه منور رضوی و مردم ولایتمدار مشهد مقدس در حسینیه و کتابخانه امام رضا(ع) برگزار شد.
در این مراسم پس از قرائت آیاتی از قرآن کریم، پیام تسلیت تولیت آستان قدس رضوی قرائت و در ادامه مداحان و ذاکران، به ذکر مناقب و مراثی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) پرداختند.
در ادامه این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: مرگ یکی از گذرگاه های زندگی بشر است که انسان بدون هیچ قید و شرطی از آن عبور خواهد کرد.
وی اظهار کرد: انسان به طور طبیعی چون این گذرگاه را لمس و تجربه نکرده است، از آن هراس دارد.
این استاد اخلاق حوزه علمیه خراسان، افزود: اگر انسان نسبت به مرگ معرفت کسب کند، یقینا این دنیا را برای خود فانی و موقت می داند و همواره با انجام عمل خیر و تقوای الهی، خویشتن را برای زندگی بعد از مرگ آماده می کند.
وی با اشاره به خدمات ارزنده آیت الله واعظ طبسی در طول زندگی پربرکتشان افزود: زحماتی که این یار صدیق امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری در طول دوران مسئولیتشان و پیش از آن برای اعتلای اسلام و فرهنگ اهل بیت(ع) کشیدند، در یاد و خاطره مردم قدردان مشهد و تاریخ ایران اسلامی ماندگار خواهد بود.
شایان ذکر است پیش از این مراسم نیز حجت الاسلام و المسلمین رئیسی؛ تولیت آستان قدس رضوی، مسئولان استانی، طلاب و فضلای حوزه علمیه؛ مردم شریف مشهد و زائران و خادمان بارگاه منور رضوی بر سر مزار آیت الله واعظ طبسی حضور یافتند و برای علو درجات آن فقید سعید دعا کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.