قدس آنلاین: آیت الله علم الهدی در دیدار با رئیس شورای قضایی و رئیس کل دادگستری و جمعی از مسؤولان عالی قضایی خواستار استمرار اقدامات مؤثر و مثبت دستگاه قضایی در سال ۹۵ شد.

 تداوم مبارزه با مفاسد اجتماعی و اقتصادی

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد که در دیدار با اعضای شورای قضایی استان و شورای معاونان دادگستری و جمعی از مقام‌ها و مسؤولان قضایی سخن می‌گفت، ضمن قدردانی از اقدام‌های مؤثر دستگاه قضایی در راستای انجام وظایف قانونی و مبارزه با مفاسد؛ خواستار استمرار این حرکت در مسیر تحقق منویات رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) و خواسته‌های مردم بزرگوار شد.
آیت الله علم الهدی اقدامات دادگستری و سازمان‌های تابعه قوه قضاییه در استان را بویژه در زمینه برخورد با جرایم خاص قابل توجه دانست و افزود: حفظ و ارتقای امنیت اجتماعی و برخورد قاطع با قانون شکنان و افرادی که مخل آسایش و آرامش عمومی هستند از خواسته‌های بحق مردم است که باید محقق شود.
نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: شأن دستگاه قضایی بسیار بالاست و از این مجموعه خدوم انتظار می‌رود تا با تمام توان با جرایم و مفاسد اجتماعی و اقتصادی برخورد کند.
نماینده ولی فقیه با اعلام حمایت از اقدامات مجموعه قضایی افزود: به عنوان خادم مردم از هرگونه اقدامی که در جهت احقاق حقوق مردم و مبارزه با مفاسد اجتماعی و اقتصادی در چهارچوب شرع و قانون صورت بپذیرد، قاطعانه حمایت خواهم کرد.
آیت الله علم الهدی همچنین با اشاره به اقدامات بسیار خوبی که در زمینه رفع تصرفات در ارتفاعات جنوب مشهد و حاشیه کشف رود انجام شده از تمامی دستگاه‌های مربوط خواست تا در جهت زیباسازی و ساماندهی این مناطق به نحو مطلوب و با جدیت اقدام کنند.
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی نیزدر این دیدار تأکید کرد: تسریع در امور مراجعان و مقابله با مفاسد اجتماعی و اقتصادی از اولویت‌های دستگاه قضایی می‌باشد.
حجت الاسلام والمسلمین مظفری ضمن تبریک سال نو و انتصاب شایسته آیت الله علم الهدی به عنوان نماینده مقام معظم رهبری در استان با اشاره به فعالیت‌های مجموعه قضایی استان در سال 94 بر تلاش در زمینه تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و مطالبات عمومی از دستگاه قضایی تأکید کرد.
رئیس شورای قضایی خراسان رضوی با اشاره به حرکت هماهنگ دادگستری و سازمان‌های تابعه قوه قضاییه در استان گفت: مهم‌ترین محور حرکت این مجموعه در سال گذشته قانون محوری بوده و برهمین اساس اقدامات گسترده‌ای در زمینه انجام تکالیف محوله به مرحله اجرا درآمده و آثار مطلوبی نیز برجای گذارده است.
وی رویکرد رؤسای سازمان‌های تابعه قوه قضائیه را ارایه هرچه مطلوب‌تر خدمات به مراجعان در حوزه‌های تخصصی خود عنوان و خاطر نشان کرد: در سال جاری نیز این روند با تأکید بر اقدام و عمل مورد توجه خواهد بود.
وی با اشاره به برخی از اقدامات دادگستری خراسان رضوی گفت: یکی از این اقدامات کنترل ورودی پرونده‌ها و همچنین کاهش موجودی پرونده‌ها بود و با انجام یک کار جهادی همکاران ما در بخش قضایی و اداری موفق شدند، بیش از 70 هزار پرونده را علاوه بر رسیدگی به پرونده‌های وارده، از موجودی شعب کاهش دهند.
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در زمینه لزوم توجه به مسایل خانواده افزود: با انجام اقدامات مؤثر و مدیریت مطلوب قضایی در زمینه مسایل خانوادگی موفق به کاهش 10 درصدی پرونده‌های طلاق شدیم.
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به اقدامات مجموعه قضایی در زمینه برخورد با مفاسد اقتصادی از جمله زمین خواری گفت: در سایه تعامل با دستگاه‌های مختلف موفق به رفع تصرف از مقادیر متنابهی از اراضی ملی در منطقه ارتفاعات جنوب مشهد و همچنین حاشیه و بستر کشف رود شدیم و ان‌شاء الله اقدامات پیشگیرانه در این حوزه‌ها در سال 95 به صورت عملیاتی مورد اقدام قرار خواهد گرفت.
حجت الاسلام والمسلمین مظفری افزود: با توجه به وجود بحران آب تلاش فراوانی در زمینه برخورد با برداشت‌های غیرقانونی آب به انجام رسید و در این زمینه از فعالیت تعداد زیادی از چاه‌های غیرمجاز در سطح استان پیشگیری به عمل آمد.
وی یکی دیگر از توفیقات دادگستری، برخورد قاطع با جرایم خاص از جمله جرایم باندی، مشروبات الکلی و جرایم مرتبط با مواد مخدر دانست و افزود: ان‌شاء‌الله مقابله با این گونه جرایم در کنار اجرای قاطعانه احکام در این زمینه در سال 95 نیز ادامه خواهد یافت.
وی با قــــدردانی از حمایت‌های آیت الله علم الهدی از مجموعه قضایی خواستار استمرار این حمایت‌ها و هدایت‌ها در آینده نیز شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.