۲۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
کد خبر: 368439

بارش باران كه از چهار روز پیش در بروجرد آغاز شده طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه شدت بیشتری گرفت و مشكلاتی را برای شهروندان ایجاد كرد.

بارش كم سابقه باران در بروجرد

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، شدت بارندگی و وجود نقص در معابر و كانالهای آب باعث شده هم اكنون موجی از آبگرفتگی در اغلب خیابانهای بروجرد مشاهده شود بگونه ای كه رفت و آمد در مسیر میدان یادبود به سمت میدان بهشت این شهر میسر نیست.
تغییر مسیر حركت خودروها و كندی در رفت و آمد باعث ایجاد ترافیك موقت در مسیرهای مختلف شهر بروجرد و نیز آگرفتگی شدید در برخی خیابانها باعث ورود آب به واحدهای مسكونی شده و ورود و خروج شهروندان را با مشكل مواجه كرده است.
همچنین بارش سیل آسای باران باعث شكسته شدن برخی شاخه ها و از ریشه جدا شدن نهالها و بوته ها در اغلب معابر به ویژه شهرك اندیشه شده است.
فروریختن برخی پلها و دیوارهای جانبی برخی منازل مسكونی شهری و روستایی در اثر بارندگی نیز شب گذشته اتفاق افتاد.
رئیس اداره هواشناسی بروجرد به خبرنگار ایرنا گفت: میزان بارشها در 24 ساعت گذشته تاكنون 103 میلیمتر بوده كه جزو بارشهای كم سابقه سال های اخیر است.
بهروز یاراحمدی افزود: از دیشب تاكنون بارندگی همراه برف در اشترینان، ارتفاعات و گردنه های برفگیر نیز مشاهده شده است.
وی دمای كنونی هوا در بروجرد را صفر درجه اعلام و بیان كرد: دمای هوا نسبت به روز گذشته در همین ساعت هشت درجه سانتیگراد كاهش نشان می دهد.
رئیس اداره هواشناسی بروجرد گفت:‌ بارش سیل آسای باران میزان بارش سال زراعی جاری را به 620 میلیمتر افزایش داد در حالی كه این رقم در مدت مشابه پارسال 400 میلیمتر بوده است.
وی برای امروز بروجرد آسمانی ابری همراه با بارش باران، طغیان رودخانه ها، ادامه آبگرفتگی معابر و لغزندگی جاده ها را پیش بینی كرد و افزود: فردا بطور موقت بارندگیها كاهش می یابد ولی فرداشب دوباره بارندگی خواهیم داشت.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری بروجرد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به شدت بارندگی در بروجرد 20 گروه امداد به مناطق مختلف شهرستان اعزام و خطر سیلاب و آبگرفتی را مهار كردند.
احمد گودرزیان افزود: بارشهای شدید باران در چند روز اخیر موجب شد تا شب گذشته بسیاری از مناطق جنوب شهر بروجرد از جمله خیابانهای بهار، بهارستان و قاآنی با مشكل آبگرفتی مواجه شوند.
وی گفت: برخی از روستاهای این شهرستان از جمله شمس آباد، بصری و شیروان نیز با خطر سیلاب و شرایط بحرانی مواجه شدند.
معاون فرماندار بروجرد افزود: با تشكیل ستاد بحران و همكاری هلال احمر، پادگان مهندسی، تیپ 24 بعثت، شهرداری و اداره راه و شهرسازی با استفاده از كف كش آب منازل خارج و امكانات شهرستان برای مهار سیلاب در روستاها و سطح شهر بروجرد بسیج شدند.
وی با اشاره به آبگرفتگی معابر در شهر بروجرد و بحرانی شدن این موضوع نیز گفت:‌ با اعزام گروههای شهرداری و ایجاد موانع، آبگرفتگی معابر در سطح شهر مهار و هدایت شد.
گودرزی افزود: به رغم وضعیت بحرانی بروجرد در شب گذشته با تلاش گروههای امدادی و هدایت سیلاب هیچگونه خسارت مالی و جانی گزارش نشده است.
وی در خصوص وضعیت جاده های بروجرد - خرم آباد، بروجرد - اراك و بروجرد - ملایر هم گفت: به رغم بارش برف در جاده بروجرد - اراك و بروجرد - ملایر هیچ مشكلی در حركت خودروها ایجاد نشد و شبی بدون حادثه را پشت سرگذاشتیم.
به گزارش هواشناسی بروجرد 103میلیمتر باران درشبانه روز گذشته باریده و این سامانه بارشی تا روز جمعه در این شهرستان فعال است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.