عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: فلسفه وجودی سازمان همکاری اسلامی در حقیقت دفاع از حقوق ملت فلسطین است که متاسفانه از مسیر اصلی خود منحرف شده است.

برخی حکام عربی مرعوب سیاست‌های صهیونیست‌ها هستند/ سازمان همکاری اسلامی از مسیر اصلی خود منحرف شده است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، محمد‌رضا محسنی‌ثانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فلسفه وجودی سازمان همکاری اسلامی در حقیقت دفاع از حقوق ملت فلسطین است که متاسفانه از مسیر اصلی خود منحرف شده است.
وی با بیان اینکه در دهه‌های اخیر حکام کشورهای عربی مرعوب سیاست‌های رژیم صیهونیستی شده‌اند، تصریح کرد: این موضوع سبب شده تا کشورهای عربی به‌جای پرداختن به موضوع مهم فلسطین به موضوعاتی بپردازند که در راستای اهداف این رژیم قرار دارد.
نماینده مردم سبزوار در مجلس خاطرنشان کرد: قطعاً حضور ایران در کنفرانس سازمان همکاری اسلامی می‌تواند مسئله فلسطین را به عنوان مهمترین موضوع جهان اسلام مطرح و از این موضع دفاع کند.
وی ادامه داد: حضور مقامات ایران و در راس آن رئیس‌جمهور ایران در حقیقت یک تلنگر به کشورهای عربی برای پرداختن به موضوع فلسطین است و این حضور می‌تواند سران کشورهای اسلامی را از خواب غفلت بیدار کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رسالت اصلی این سازمان دفاع از حقوق ملت، سرزمین فلسطین و مبارزه با رژیم صیهونیستی است عنوان کرد: متاسفانه امروز این رسالت‌ها و اهداف مهم به حاشیه رفته و کمرنگ شده است.
محسنی ثانی با بیان اینکه یکی از موضوعات مورد بررسی در این کنفرانس مسئله بازگشت آورگان فلسطینی به سرزمین‌شان است یادآور شد: مردم فلسطین حق دارند نظامی حکومتی برخواسته از آراء خودشان داشته باشند و این کنفرانس باید زمینه را برای این مسائل مهم فراهم کند.
وی تصریح کرد: از ابتدای برگزاری این کنفرانس مواضع ما توسط مسئولان حاضر در آن به خوبی مطرح شده و پاسخ‌های خوبی به برخی از کشورهایی که پای خود را از گلیم‌شان درازتر کرده‌اند، داده شده و حضور حجت‌الاسلام روحانی در این کنفرانس می‌تواند به تقویت این مواضع و تبیین رسالت کشورهای اسلامی در زمینه موضوع فلسطین منجر شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.