وزیر کشور با اشاره به بارندگی‌های شدید در خوستان گفت: تدارکات لازم برای بحران احتمالی ناشی از سرریز آب در خوزستان اندیشیده شده و مدیریت تنظیم آب هم در سد کرخه و هم در سد دزفول صورت می‌گیرد.

تخلیه روستاها و منازل در مسیر سیل

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر امروز پس از پایان جلسه فوق العاده مدیریت بحران کشور درباره میزان بارندگی در جنوب کشور و ایجاد مشکل برای مردم گفت: بارندگی که الان در خوزستان صورت گرفته طی 70 سال اخیر سابقه نداشته و ورودی آب به سد حدود 8000 مترمکعب در ثانیه بوده است.

وی افزود: تدارکات لازم برای بحران احتمالی ناشی از سرریز آب در خوزستان اندیشیده شده و مدیریت تنظیم آب هم در سد کرخه و هم در سد دزفول صورت می‌گیرد.

وزیرکشور با بیان اینکه سرریزی آب در سد دز نداشتیم و دریچه‌ها تنظیم شده و خروجی سد الان حدود 3500 مترمکعب در ثانیه است، اضافه کرد: با توجه به اینکه احتمال آبگرفتگی در برخی از معابر، تاسیسات و روستاهای مسیر وجود دارد براساس تدابیری که اندیشیده شد و ضمن اینکه ستاد مدیریت استان و شهرستان‌ها فعال است، تجهیزات و خدمات به آن مناطق ارسال و مقرر شد وزیر نیرو و از هلال احمر و ستاد بحران مرکزی در محل حضور یابند و اوضاع را کنترل کند.

رحمانی فضلی تصریح کرد: احتمال دارد بخشی از خروجی آب به صورت سیل تا ساعت بعدازظهر به اهواز برسد و به همین دلیل ما از مردم می خواهیم در مسیر سیلاب قرار نگیرند حتی اگر هوا هم آفتابی باشد.

وی تاکید کرد: مردم به اطلاعیه هایی که از صداوسیمای استان پخش می شود توجه کنند که ان‌شاءالله با راهنمایی هایی که صورت می گیرد خسارت‌ها به حداقل برسد.

وزیر کشور همچنین با بیان اینکه در حوزه لرستان و ایلام نیز آبگرفتگی‌ها و طغیان رودخانه‌ها را داشتیم افزود: الحمدلله در ایلام شرایط کاملاً کنترل شده و در لرستان نیز به دنبال آن هستند که با تخلیه روستاها و منازلی که در مسیر سیل است و رساندن آذوقه و تجهیزات بتوانند خسارت‌ها را به حداقل برسانند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.