قدس ‌آنلاین- تبریز: امام جمعه تبریز با بیان اینکه اعتماد به آمریکا عاقبت خوشی ندارد، گفت: در حالی که توافقات برجام، روی کاغذ مانده و قسمت عمده تحریم‌ها باقی مانده، آمریکایی‌ها به سمت برجام موشکی خیز برداشته‌اند.

خیز آمریکایی‌ها به سمت برجام موشکی/ اعتماد به آمریکا عاقبت خوشی ندارد/توافقات برجام روی کاغذ مانده است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در مصلای اعظم حضرت امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به فرمایشات مقام عظمای ولایت در دیدار نوروزی مسئولان با ایشان ضمن تشکر از زحمات مسئولان به مشکلاتی که در کشور وجود دارد اشاره کرد و اظهار داشت: وحدت و هماهنگی بین مسئولان شعار نباشد و در کنار همزبانی و همدلی، همکاری هم باشد.

وی «همدلی و هم زبانی و اتحاد مسئولان» را زمینه‌ساز تحقق اقتصاد مقاومتی خواند و افزود: تنها راه برون رفت از مشکلات اتکاء به نیروهای داخلی و اقتصاد مقاومتی است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه باید با صرفه‌جویی در برخی بخش‌‌ها، خلاءها و کمبودها در بخش‌های دیگر جبران شود، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی با حرف و شعار محقق نخواهد شد.

وی یادآور شد: اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری مکرراً به آن تاکید می‌کنند، باید مورد توجه جدی قرار بگیرد و با صرف حرف زدن این مهم عملی نمی‌شود.

اعتماد به آمریکا عاقبت خوشی ندارد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند، گفت: اعتماد به آمریکا عاقبت خوشی ندارد و فرمایشات رهبری مبنی بری اینکه به آمریکایی‌ها نمی‌توان اعتماد کرد برای چندمین بار نشانگر و روشن کننده سیباست‌های جمهوری اسلامی ایران در رابطه آمریکا است.

وی با بیان اینکه آمریکا سرخط تروریسم است،تاکید کرد: در هر جای دنیا آتش جنگ و ناامنی وجود داشته و شعله می‌کشد ردپای شیطان بزرگ را مشاهده می‌کنیم.

توافقات برجام روی کاغذ مانده است/ خیز آمریکایی‌ها به سمت برجام موشکی

عضو خبرگان رهبری به بدعهدی آمریکایی‌ها در قبال برجام اشاره کرد و گفت: توافقات برجام تنها روی کاغذ مانده است و آمریکایی‌های که قول داده بودند عمل نکردند و قسمت عمده تحریم‌ها باقی مانده است.

آیت الله شبستری به خیز آمریکایی بعد از برجام هسته‌ای به سوی برجام موشکی و حرف و حدیث‌ها در این مورد اظهار داشت: رزمایش موشک‌های دوربرد بالستیک و  نمایش اقتدار و توانمندی نظامی سپاه، پاسخ محکم و دندان‌شکنی به بدعهدی و نقض مکرر برجام و اعمال تحریم‌های جدید پس از توافق هسته‌ای بوده و به فضل الهی روز به روز توسعه یافته‌تر و تداوم‌تر خواهد یافت.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری انتخابات در سوریه بعد از 6 سال جنگ اشاره کرد و گفت: انتخابات سوریه معنادار بوده و علاوه بر نشان دادن توان ملت و دولت سوریه که بعد از 6 سال می‌توانند روی پای خودشان بایستند و یکپارچگی خودشان را نشان دهند.

وی افزود: انتخابات سوریه به کشورهای عربی که با پادشاهی اداره می‌شوند  پیام داشت  که حق انتخاب با مردم است و حکومت‌های پادشاهی عربی موروثی باید برچیده شوند.

آیت الله شبستری به پیام بین‌المللی انتخابات سوریه نیز اشاره کرد و گفت: انتخابات سوریه ناکامی دشمنان به ویژه 83 کشور دنیا که تلاش داشتند نظام و دولت سوریه سقوط کند را نشان داد.

امام جمعه تبریز به بیانیه به اصطلاح شورای همکاری مسلمانان در 200 بند اشاره کرد و گفت: در این بیانیه علیه حزب الله لبنان و جمهوری اسلامی با کارگردانی رژیم آل‌سعود مطالبی آورده شده است البته جای تعجب نیست چون محصولی جز این از کارگردان جنایات‌کار آل‌سعود تصور نمی‌شد.

آیت الله شبستری تصریح کرد: بی‌جهت نیست که مردم ایران این روزها به شعارهای مرسوم خود در نماز جمعه و نمازهای جماعات شعار مرگ بر آل سعود را هم اضافه کرده‌اند.

امام جمعه تبریز با تبریک فرا رسیدن سالگرد ولادت امام علی(ع) گفت: حضرت امیر المومنین علی (ع)، بعد از پیامبر گرامی اسلام(ص) از جامعیت و کمال انسانی در جهان بشریت برخوردار است.

وی همچنین با اشاره به آغاز ایام البیض و مراسم اعتکاف افزود: اعتکاف فرصت مناسبی برای خودسازی و مبارزه با نفس است و باید در این جریان، طلب مغفرت الهی در اولویت باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: معتکفین علاوه بر دعا برای حوائج شخصی خود،تعجیل ظهور آقا امام زمان(عج)، سلامتی و طول عمر مقام معظم رهبری و برای رفع مشکلات فرهنگی و اقتصادی کشور، پیروزی مسلمانان و نابودی آل‌سعود دعا کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.