۲۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰
کد خبر: 368900

وزیر امور خارجه آمریکا گفت؛ بر اساس قوانین درگیری، آمریکا می توانست هواپیمای نظامی روسیه را که بر فراز ناوشکن آمریکایی در آبهای بین المللی دریای بالتیک پرواز کرد، سرنگون کند.

حرکت هواپیما روس تداعی حمله بود
به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری دانشجو، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا گفت: بر اساس قوانین درگیری، آمریکا می توانست هواپیمای نظامی روسیه را که بر فراز ناوشکن آمریکایی در آبهای بین المللی دریای بالتیک پرواز کرد، سرنگون کند.        
این پرواز نزدیک پایگاه روسی کالنینگراد روی داد. 
فرماندهی نیروهای آمریکایی در اروپا (یوکام) اعلام کرده بود ناوشکن دونالد کوک، هنگامی که دو هواپیمای روسی سوخو-24 بارها بر فراز آن پرواز کردند در آبهای بین المللی دریای بالتیک نزدیک منطقه کالنینگراد متعلق به روسیه در حال حرکت بود. یکی از هواپیماهای روس تا ارتفاع کمتر از 9 متری ناوشکن آمریکایی پائین آمد که تداعی کننده حمله بود. روسیه در پاسخ به وزارت دفاع آمریکا که پرواز این هواپیماها را خصمانه توصیف کرد، ارتکاب هرگونه اقدام تحریک آمیز را تکذیب کرد. 
جان کری در مصاحبه با بخش اسپانیایی زبان شبکه سی ان ان ضمن محکوم کردن این اقدام روسیه گفت: بر اساس قوانین درگیری، امکان سرنگون کردن این هواپیما وجود داشت. 
وی افزود: باید مردم بفهمند که این موضوعی خطرناک است و آمریکا اجازه نخواهد داد که در دریا مورد ارعاب قرار گیرد. 
کری گفت: ما خطر چنین اقداماتی را به روسها گوشزد کردیم و امیدواریم چنین حوادثی از این پس تکرار نشود. ارتش روسیه روز پنجشنبه اعلام کرده بود هواپیماهای نظامی روسیه به «همه قوانین ایمنی» پایبند بودند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.