قدس آنلاین: امام جمعه اصفهان گفت:‌ بیشترین جنگ‌ها و نزاع‌ها در طول تاریخ به خاطر امتیازات و خودبینی بوده که برخی برای خود متصور بودند.

بیشترین جنگ‌ها در طول تاریخ به خاطر خودبینی بوده است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان،  آیت‌الله سیدیوسف طباطبائی‌‌نژاد در خطبه‌های نماز عبادی، سیاسی جمعه ، با اشاره به داستانی از زندگانی پیامبراکرم (ص)  اظهارکرد: در زمان پیامبر اسلام وقتی که شخص فقیری در کنار ثروتمند قرار گرفت، آن شخص ثروتمند جامع خودش را جمع کرد که این رفتار باعث اعتراض پیامبر شد که به او گفت ترسیدی که ثروت تو به او سرایت کند یا فقر او به تو‌، آن شخص که متوجه اشتباهش شد گفت حاضرم نیمی از ثروتم را به این شخص ببخشم تا از عمل من در گذرد، اما آن شخص فقیر این پیشنهاد را قبول نکرد و گفت ترس از این دارم که من هم روزی مانند این شخص ثروتمند رفتار می‌کنم.
وی تنها برتری انسان‌ها را تقوا دانست،اذعان داشت: پیامبر نیز پس از رسالت با اعلام اینکه تفاوتی میان سفید و سیاه و عرب و عجم نیست، این مسئله را مورد توجه قرار داد.
امام جمعه اصفهان با بیان این که در طول تاریخ انسان‌های زیادی دچار خطای نژادپرستی شده‌اند ادامه داد: یهودیان از جمله نژادهایی هستند که خودشان را برتر از دیگر نژادها می‌دانند و به تعبیر قرآن خودشان را دوستان و فرزندان خداوند تصور می‌کنند و این نژادپرستی تا آنجا ادامه دارد که حتی حاضر نیستند کسی وارد دین یهود شود.
وی با اشاره به این که در دنیای امروز نیز رفتارهای نژادپرستانه‌ای در کشورهایی که ادعای آزادی و برابری دارند، دیده می‌شود تصریح کرد: حتی تا همین چند سال قبل در آمریکا تاکسی‌های سفیدپوستان و سیاهان از هم جدا بود.
طباطبایی نژاد  با تاکید بر این که بیشترین جنگ‌ها و نزاع‌ها در طول تاریخ به خاطر امتیازات و خودبینی بوده که برخی برای خود متصور بودند؛‌ خاطرنشان کرد:حتی در ایران ما نیز پادشاهانی بودند که مردم را به چند دسته تقسیم می‌کردند و برای مثال پیله‌وران از حق تحصیل برخوردار نبودند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.