یک شرکت فناوری، دست به ساخت نوعی سلاح گردبادی زده که قادر به شلیک حلقه‌هایی از گاز باردار الکتریکی به شکل شیرینی دونات بوده و به آتش‌نشانان در پاکسازی راهروها از دود کمک می‌کند. <BR> <BR>

سلاح جدید آتش‌نشانان برای شلیک به حلقه‌های دود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، این سلاح با شلیک حلقه‌ها، در زمان حرکت، چرخش داشته اما مانند گردباد از درون آرام بوده و اجازه می‌دهد تا حلقه‌ها، محموله‌ای از هوای باردار الکتریکی را حمل کنند.

به گفته سخنگوی شرکت Battelle، سازنده این فناوری، این بار باعث می‌شود که ذرات دود متراکم شده و مانند قطرات باران روی زمین فرو بریزند.

به گفته محققان، آتشنشانان تا زمانی که مسیر آنها قابل مشاهده نباشد، وارد ساختمان نمی‌شوند؛ بنابراین اگر بتوان با این سلاح به شلیک هوای یونیزه شده به این فضا پرداخت، دودها به سرعت از بین رفته و به آتش‌نشانان کمک بسیاری خواهد کرد.

هوای یونیزه، ذرات دود را به نزدیکترین سطح در دسترس مانند سقف، زمین و اسباب ساختمان منتقل می‌کند.

این حلقه‌های باردار، هوا یا گازهای دیگر با تراکم بالا را با فشار به داخل لوله تفنگ وارد می‌کنند. حلقه‌ها زمانی بوجود می‌آیند که سایش دیواره لوله منجر به غلتیدن لایه نازکی از گاز به سمت جلو و شکل‌گیری یک دونات گازی ‌شود. این حلقه در زمان حرکت به سمت خارج لوله به دور خود چرخیده و می‌تواند این حالت پایدار را تا فواصل بالا حفظ کند.

یک حلقه گردبادی بسته به اندازه تفنگ قادر به خروج با قدرت 40 متر در ثانیه از لوله بوده و با سرعت 26 متر بر ثانیه تا مسافت بیش از 45 متر حرکت خواهد کرد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.