عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: اظهارات رئیس‌کل بانک مرکزی نشان می‌دهد که تحریم‌های بانکی همچنان پابرجاست و از اجرای برجام، چیزی عاید جمهوری اسلامی ایران نشده است.

تحریم‌های بانکی علیه ایران همچنان پابرجاست

به گزارش قدس آنلاین، سیدمحمدحسین میرمحمدی نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اظهارات رئیس‌کل بانک مرکزی در خصوص برداشته نشدن تحریم‌های بانکی، گفت: آنچه که از اظهارات رئیس کل بانک مرکزی برداشت می‌شود این است که تحریم‌های بانکی که بنا بود پس از اجرای برجام برداشته شود، برداشته نشده و از اجرای برجام، چیزی عاید جمهوری اسلامی ایران نشده است.
وی افزود: اگر بنا باشد تا تحریم‌های بانکی به بهانه‌های مختلف برداشته نشود، چیزی از اجرای برجام عاید جمهوری اسلامی ایران نخواهد شد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: برداشته شدن تحریم‌ها ازجمله در حوزه بانکی، یکی از محورهای اصلی مذاکرات ایران با 1+5 بود و اینکه آمریکا اعلام می‌کند تحریم‌های فعلی هسته‌ای نیست، به دور از منطق است و این خود یکی دیگر از بدعهدی‌های آمریکاست.
ولی‌الله سیف، رئیس بانک مرکزی ایران در مصاحبه‌ای با تلویزیون بلومبرگ گفته توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 موسوم به برجام، تا کنون «تقریباً هیچ» دستاورد اقتصادی برای تهران در بر نداشته است.
سیف اضافه کرده ایران سه ماه بعد از اجرای شدن برجام، توان دست‌یابی به 100 میلیارد دلار دارایی ضبط‌شده‌اش در خارج از کشور را نداشته و برای پرداخت صورت‌حساب‌هایش در مبادلات خارجی به دنبال راهی برای استفاده از دلار است.
رئیس بانک مرکزی ایران اضافه کرد با آنکه قرار است سپرده‌های ایران در بانک‌های خارج از کشور قابل دسترس باشند، بانک‌های اروپایی کماکان نگران نقض قوانین آمریکا و مواجه شدن با جریمه‌های سنگین این کشور هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.