قدس انلاین - اراك- مختاری: مديرعامل اتاق بازرگاني، صنايع و معادن شوابن از ايالت باير آلمان از آمادگي اين كشور براي همكاري دوجانبه با استان مركزي در زمينه طرح هاي زيست محيطي و انرژي هاي تجديد شونده خبر داد

همكاري در زمينه انرژي هاي تجديد شونده اولويت آلمان و استان مركزي است

پيتر سال فرانك شامگاه روز شنبه در جريان ديدار با فعالان اقتصادي استان مركزي افزود: ايالت شوابن آلمان و استان مركزي در ايران هر دو قطب صنعتي محسوب مي شوند و قرابت هاو مشتركات زيادي براي ايجاد و توسعه همكاري دوجانبه در حوزه اقتصادي به ويژه زمينه هاي گوناگون فناورزي هاي نو ،انرژي تجديد پذير و محيط زيست بين اين دو منطقه وجود دارد.

وي ادامه داد: اين سفر با هدف ارزيابي شرايط ايجاد و استقرار واحدهاي توليد انرژي از پسماند، موضوعات زيست‌ محيطي، انرژي‌هاي تجديد شونده و همكاري هاي دوجانبه در زمينه آب و كشاورزي انجام شده است.

مديرعامل اتاق بازرگاني، صنايع و معادن شوابن از ايالت باير آلمان بيان كرد: ايالت باير آلمان با فعاليت در زمينه هاي مختلف اقتصادي و صنعتيف گردش مالي ۶۰ ميليارد يورويي در توليد ناخالص آلمان را به خود اختصاص داده و به عنوان يكي از قطب هاي بزرگ صنعت و اقتصاد اين كشور محسوب مي شود.

سال فرانك گفت: اين ايالت در زمينه هاي مختلف صنعتي و اقتصادي از جمله توليد قطعات خودرو فعاليت دارد و براي تمام خودروسازان آلماني قطعه توليد مي كند. سال فرانك گفت: ۱۴۰ هزار شركت به عنوان اعضاي ثابت اتاق بازرگاني صنايع و معادن ايالت باير آلمان فعاليت دارند و اين اتاق از بين ۷۹ اتاق بازرگاني كشور آلمان رتبه ۱۲ را به خود اختصاص داده است.

وي، پايين بودن آمار بيكاري در بين جوانان و نوجوانان را يكي از مزاياي اين ايالت عنوان كرد و گفت: آمار بيكاري در اين ايالت بين دو تا سه درصد قرار دارد. مديرعامل اتاق بازرگاني، صنايع و معادن شوابن از ايالت باير آلمان بيان كرد: جوانان و نوجواناني كه اين ايالت كه قصد ورود به دانشگاه را ندارند بعد از دوره راهنمايي شغل خود را انتخاب مي كنند و مي توانند با همكاري اين اتاق در آن زمينه مورد نظرشان آموزش ببينند و پس از كسب مهارت درآمدزايي كنند.

سال فرانك ادامه داد: ۲۵ هزار نوجوان تحت نظر اين اتاق در زمينه كسب مهارت هاي صنعتي از جمله نجاري و ساختمان سازي و حتي مشاغل مرتبط با پزشكي به فعاليت دارند. وي با يادآوري فعاليت اتاق بازرگاني، صنايع و معادن شوابن از ايالت باير آلمان در بخش كشاورزي گفت: اين اتاق در چهار بخش مشاوره به شركت هاي بزرگ و كوچك، بخش مالي و زير ساختي و بخش سياسي به شركت هاي كشاورزي كمك رساني مي كند.

مديرعامل اتاق بازرگاني، صنايع و معادن شوابن از ايالت باير آلمان با يادآوري فعاليت پنج پالايشگاه نفتي در اين كشور و رعايت تمام فعاليت هاي زيست محيطي در اين واحدها گفت: پالايشگاه اين استان نيز مي تواند با الگوگيري از اين واحدها در زمينه زيست محيطي به فعاليت خود ادامه دهد.

رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي اراك در اين نشست، از سفر هيات بزرگ اقتصادي اتريشي به استان مركزي در هفته آينده خبر داد و گفت: اين هيات متشكل از ۳۵ مدير بزرگ اقتصادي به همراه يكي از وزيران و سفير اين كشور در ايران به اين استان سفر مي كنند. محمدرضا جعفري افزود: اين سفر ها با هدف جذب سرمايه گذار خارجي در استان، ايجاد و رفع دغدغه ها مسئولان و مردم در زمينه اشتغال زايي انجام مي شود. وي ادامه داد: ايالت باير آلمان يكي از ايالت هاي صنعتي اين كشور است كه بيشترين تنوع صنعتي و صنايع، هايتك در اين ايالت است. رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي اراك افزود: ارتباط صنايع استان مركزي با ديگر كشور ها از جمله آلمان، اتريش و ديگر كشور هاي اروپائي و آسيائي و حضور هرچه بيشتر آنها در بازارهاي داخلي و خارجي از مهمترين اهداف اتاق بازرگاني اين شهرستان در زمان پسا تحريم است.

جعفري گفت: كشور آلمان در زمان قبل از تحريم ها اولين شريك تجاري ايران به شمار مي رفت ولي در سال هاي تحريم كشور هاي چين، كره جنوبي و برخي كشور هاي ديگر جايگزين آن شده بودند و اكنون در زمان پسا تحريم به دليل وجود فناوري هاي نخست واحدهاي صنعتي اين استان از دانش فني آلماني ارتباط با آنها در دستور كار اين اتاق قرار دارد. رئيس اتاق اصناف مركز استان مركزي نيز در اين نشست گفت: هم اكنون ۵۵ هزار عضو در رشته هاي مختلف صنعتي زير نظر اين اتاق فعاليت دارند كه ۲۰ درصد آنها در زمينه توليدي فعال هستند.

جمشيد زند افزود: اين واحد ها آمادگي دارند در زمينه انتقال فناوري در زمينه توليد قطعه هاي صنعتي، فيلتراسيون و خودرو با شركت هاي ايالت باير آلمان همكاري داشته باشند. بازديد از دو شركت ماشين سازي و آذرآب اراك، بازديد از طرح هاي مديريت شهري و شركت املاح معدني سولفات سديم و از ديگر برنامه هاي سفر دو روزه اعضاء اتاق بازرگاني، صنايع و معادن شوابن آلمان در اراك است. هيات اتاق بازرگاني ، صنايع و معادن شوابن آلمان صبح امروز با اعضاي كارگرئه توسعه صادرات استان مركزي نشست داشت

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.