رئیس سازمان دارالقرآن با اشاره به اتمام مرحله نخست اردوهای استعدادهای درخشان قرآنی، گفت: با تجربه‌ای که در برپایی این اردوها کسب کردیم، امسال می‌خواهیم اردوی استعدادهای درخشان قرآنی را به صورت متمرکز استانی برگزار کنیم.

اردوی استعدادهای درخشان قرآنی به صورت متمرکز استانی برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس،طرح اردوی استعدادهای درخشان قرآنی در عرصه قرائت از سال 1392 به همت سازمان دارالقرآن کلید خورد.

در نخستین اردوی 100 نوجوان برتر از استان‌های مختلف کشور گردهم آمدند و تحت آموزش‌های مختلف قرآنی و همچنین سبک زندگی قرآنی قرار گرفتند. هدف از برپایی این اردوها تربیت قاریان نوجوان موفق و متخلق به اخلاق قرآنی بود.

اردوهای استعدادهای درخشان قرآنی برای 3 سال پیش‌بینی شده بود که زمستان سال گذشته ششمین و آخرین مرحله از این اردوها نیز برگزار شد و در نهایت 30 نوجوان برتر به آخرین مرحله راه یافتند.

بر همین اساس «مهدی قره‌شیخلو» رئیس سازمان دارالقرآن در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به اردوی استعدادهای درخشان قرآنی، اظهار داشت: این اردوها دستاوردهای مختلفی داشت که ما سعی داریم از نتایج حاصل استفاده لازم را ببریم.

وی به پایان نخستین اردوی استعدادهای درخشان قرآنی که از سال 1392 با حضور 100 نوجوان قرآنی آغاز شده بود، اشاره کرد و افزود: این اردوها با حضور 30 قاری نوجوان برتر این اردوها به پایان رسید اما این پایان به معنای اتمام فعالیت و ارتباط ما نیست.

قره‌شیخلو با اشاره به کسب تجارب در 3 سال برگزاری اردوهای استعدادهای درخشان قرآنی، خاطر نشان کرد: با تجربه‌ای که در سه سال کسب کردیم، امسال می‌خواهیم این دوره‌ها را به صورت متمرکز استانی برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت بسیاری در استان‌های مختلف کشور وجود دارد، افزود: ما با کمک استان‌ها استعدادها را شناسایی می‌کنیم و در استان‌ها این دوره‌ها را برگزار کنیم تا از این طریق در تمامی استان‌ها اردویی برای استعدادهای درخشان قرآنی داشته باشیم.

رئیس سازمان دارالقرآن با اشاره به اینکه ما قاریان نوجوانی که در اردوها تحت آموزش قرار دادیم رها نمی‌کنیم، تصریح کرد: اصلی‌ترین جریان این است که تعامل را حتی تا سال‌های بعد ادامه دهیم. برای برقراری ارتباط مستمر با این افراد نیز کلاس‌ها و جلسات مجازی قرآن برگزار می‌کنیم؛ همچنین این نوجوانان تا هر زمانی که حس نیاز می‌کنند ما بخشی از آن را با ارائه خدمات قرآنی برطرف خواهیم کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.