قدس آنلاین - لرستان: يكي از ويژگي هاي بارز و مشخص انتخابات هفتم اسفندسال گذشته ، نبود مشكل امنيتي در برگزاري انتخابات بود.

انتخابات هفتم اسفند انتخاباتی بدون مشکل امنیتی

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد،معاون و قائم مقام وزیر کشور در امور سیاسی و ریس ستاد انتخابات کشور در جلسه شوراي اداري استان لرستان گفت: در هيچ حوزه انتخابيه اي گزارشي مبني بر امنيتي شدن انتخابات اعلام نشد و اين در حالي است كه در بسياري از انتخابات گذشته، مشكلات و درگيري هايي وجود داشته است.

رییس ستاد انتخابات كشور با اشاره به اینکه  در انتخابات هفتم اسفندماه، تمامي امور تقريبا بدون ارجاع به شوراي تامين انجام و توسط فرمانداران به خوبي اداره شد افزود: در دو استان از جمله لرستان، مشكلات پيش رو با تدابير انديشيده شده رفع و انتخابات باشكوه برگزار شد.

محمد حسين مقيمي اظهار داشت: برنامه ريزي دشمن در خارج از مرزها با حضور بسيار خوب نيروهاي امنيتي، نظامي و انتظامي ، كنترل لازم براي ورود به كشور و تحركات مرزي ، خنثي شد.

وي عنوان نمود: در انتخابات هفتم اسفندماه شاهد هيچ موردي از برخوردهاي فيزيكي و اختلافات قومي و طايفه اي نبوده ايم.

ریيس ستاد انتخابات كشور با اشاره به  اینکه هيچ کاندیدایی در تبليغات  محدوديت نداشته است گفت: همه داوطلبان انتخابات هفتم اسفند ماه سخن خود رابيان كرده اند و هيچ گروهي نمي تواند ادعا كند در تبليغات اين دوره، محدوديت داشته است.

معاون سياسي وزير كشور اقتصاد مقاومتي و تكريم ارباب رجوع را دو فاکتور  ارزيابي عملکرد مسوولین عنوان کرد وگفت:در سال جاري يكي از مولفه اي ارزيابي عملكرد استانداران، اقتصاد مقاومتي است وتوجه به مسائل اجتماعي و تكريم ارباب رجوع نيز امسال در دستور كار قرار دارد و ارزيابي عملكرد دستگاهها نيز بر محور احترام به مراجعان خواهد بود.

مقیمی با اشاره به تشکیل  دفترهاي ويژه اي در فرمانداري ها براي رجوع مردم گفت : چنانچه بي توجهي و يا بي دقتي به ويژه در مورد اقتصاد مقاومتي صورت پذيرد، توسط اين دفاتر بررسي و گزارش شود.

نشاط سياسي انتخابات در كشور ايجاد و فعاليت هاي تبليغاتي و انتخاباتي در تمامي نقاط مرزي، عشايري و روستايي كشور شكل گرفت.

مقيمي با تاكيد بر عدم استفاده از امكانات دولتي در انتخابات تصريح كرد: بيطرفي مسئولان دراين امرموجب آرامش و اعتماد مردم مي شود.

معاون سياسي وزير كشور همچنين با تاكيد بر تكريم ارباب رجوع گفت: در سه يا چهار اداره كل مرتبط با اقتصاد مقاومتي كار مردم با سفارش اشخاص انجام مي شود.

وي با انتقاد از سردرگمي چندين ماهه برخي ارباب رجوع در ادارات و سازمان ها تاکید کرد: بايد تلاش شود تا مراجعات مردم، به بهترين شكل و در كوتاهترين زمان ممكن رسيدگي شود.

رییس ستاد انتخابات كشور با اشاره به دور انتخابات گفت: 136 نامزد براي كسب 68 كرسي در مرحله دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي رقابت می کنند.

مقیمی اظهار داشت: همزمان با برگزاري مرحله دوم دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي، 136 نفر براي كسب 68 كرسي 55 حوزه انتخابيه رقابت مي كنند.

وی  تصريح كرد: دور اول اين انتخابات در تمامي 207 حوزه مورد تاييد شوراي نگهبان قرار گرفت و 221 نفر به مجلس راه يافتند.

وي با اشاره به تعامل هيات هاي اجرايي و شوراي نگهبان در انتخابات هفتم اسفندماه گفت: نام نويسي نامزدهاي انتخاباتي در اين دور 2.5 برابر دور گذشته بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.