قائم مقام وزير راه و شهرسازي در امور بين‌الملل و تامين مالي از تبديل پيش قرارداد خريد ۱۱۸ فروند ايرباس به قرارداد نهايي تا يك‌ ماه آينده به ايران خبر داد و گفت: در سال جاري ميلادي ۵ تا ۸ فروند از هواپيماهاي خريداري شده به ايران تحويل داده مي‌شود.

ایرباس ها در راه هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، اصغر فخريه كاشان ضمن تشريح دستاورد سفر عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي به كشور آلمان گفت: در اين سفر تفاهمنامه‌اي با شركت زيمنس آلمان امضا شد تا اين شركت شبكه حمل و نقل ريلي كشور به ويژه شبكه حمل و نقل ريلي پايتخت را مورد بررسي و مطالعه قرار دهد.
وي يادآورشد: زيمنس مطالعه شبكه حمل و نقل ريلي پايتخت را با هدف رفع مشكلات ترافيكي تهران انجام مي‌ دهد تا تردد در مسير شرق به غرب و شمال به جنوب پايتخت با ايجاد خطوط حمل و نقل ريلي حومه‌اي تسهيل شود.
قائم مقام وزير در امور بين‌الملل و تامين مالي افزود: در سفر وزير راه و شهرسازي و هيات همراه مذاكراتي نيز در حوزه شركت‌هاي بندري و مذاكراتي با بانك‌‌هاي آلمان به منظور رفع موانع بانكي انجام شد.
فخريه كاشان درباره مذاكره با رئيس ايرباس در آلمان نيز گفت: در اين نشست درباره موانع موجود براي تسريع در اجراي توافق ها با ايرباس مذاكره شد.
وي با بيان اينكه مذاكرات با ايرباس براي انعقاد قرارداد نهايي ادامه دارد، ضمن اشاره به پيش قرارداد 500 صفحه‌اي با ايرباس، گفت: اين حجم از قرارداد بايد با جزئيات مطالعه و نظرات طرفين منتقل شود.
قائم مقام وزير راه و شهرسازي درباره اظهاراتي مبني بر انعقاد قرارداد نهايي و مجوز ندادن آمريكا به ايرباس گفت: در برنامه جامع اقدام مشترك (برجام) مجوزهاي لازم صادر شده، ضمن اينكه مگر ممكن است به شركت بوئينگ به عنوان يك شركت آمريكايي مجوز مذاكره با ايران داده شود، اما ايرباس اين مجوز را نداشته باشد. بنابراين مجوزهاي لازم براي مذاكره ايرباس و بوئينگ با ايران داده شده است.
فخريه كاشان درباره زمان نهايي شدن پيش‌قرارداد خريد 118 فروند هواپيما از ايرباس، اظهار اميدواري كرد تا يك‌ ماه آينده اين قرارداد نهايي شود.
وي با تاكيد بر اينكه از طرف ايران هيچ ضمانت بانكي و دولتي براي خريد اين هواپيمايي داده نشده است، افزود: در سال جاري ميلادي بين 5 تا 8 فروند از هواپيماهاي خريداري شده به ايران تحويل مي‌شود.
به گزارش ايرنا در سفر رئيس جمهوري اسلامي ايران در بهمن ماه سال 94 به فرانسه پيش قرارداد خريد 118 فروند انواع هواپيماي ايرباس بين شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران و شركت ايرباس به امضا رسيد كه ارزش كل اين قرارداد 10.5 ميليارد دلار است و ايرباس متعهد شده با امضاي نهايي اين قرارداد نخستين هواپيمايي ايران اير را در سال 2016 و تا 2017 بين 5 تا 8 فروند آن را تحويل ايران دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.