اینبال کرایس یکی از مهندسان صنایع هوافضای رژیم صهیونیستی مدعی شد ایران باید از ظرفیت‌های دفاعی اسرائیل هراس داشته باشد.

ایران باید نگران باشد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، یکی از مهندسان ارشد صنایع هوافضای رژیم صهیونیستی مدعی شد به دلایل خوبی ایران باید از ظرفیت‌های دفاعی اسرائیل هراس داشته باشد.

به نوشته پایگاه خبری «تایم اسرائیل»، «اینبال کرایس» که در صحبت‌هایش قصد ترساندن ایران را آنهم با توانمندی‌های پیشرفته نظامی داشت، گفت: «ما در حال توسعه برخی از پیشرفته‌ترین سامانه‌هایی هستیم که برای ارائه بیشترین حفاظت در برابر هر نوع تهدیدی طراحی شده‌اند.»

وی اسرائیل را پیشرو در «فناوری دفاعی» دانسته و مدعی شد ایران باید از «توانایی‌های دفاعی» این رژیم نگران باشد.

کرایس با اشاره به اینکه این سامانه‌ها را برای حفاظت از خود توسعه می‌دهند، در پاسخ به سوالی درخصوص ادعاهای مکرر بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر خطرناک بودن ایرانِ مجهز به سلاح هسته‌ای، اضافه کرد رهبر رژیم صهیونیستی می‌تواند آسوده بخوابد.

رژیم‌صهیونیستی در حال ساخت سیستمی چند لایه متشکل از سامانه‌های گنبد آهنین، فلاخن داوود و پیکان 1، 2 و 3 است. تل‌آویو مدعی است که تکمیل این پروژه سقفی در برابر حملات موشکی احتمالی ایجاد کرده و این رژیم را در برابر تهدید موشکی ایران، سوریه، حزب‌الله و مقاومت فلسطین بیمه می‌کند.

تاکنون تنها سامانه گنبد آهنین که مختص راکت‌های کوتاه برد است به طور کامل عملیاتی شده است. برخی از تحلیلگران اسرائیلی از جمله «ناتان فابر» کارشناس سامانه‌های موشکی در کارایی این سامانه‌ها ابراز تردید کرده‌اند.

فابر دو نقطه ضعف اصلی در ارتباط با این سامانه‌ها مطرح می‌کند: یکی از لحاظ اقتصادی و دیگر از لحاظ عملیاتی. به گفته فابر اسرائیل در لحاظ مالی، در جریان یک جنگ، به موشک‌های رهگیری به ارزش بیش از 10 میلیارد دلار نیاز دارد. اسرائیل در چنین جنگی قطعا مجبور خواهد بود تمام ذخایر موشکی خود را مورد استفاده قرار دهد، و به همین جهت به مبلغ مشابهی هم برای جبران ذخایر مصرف‌شده نیاز خواهد داشت. بافر چنین هزینه‌ای را بی‌معنی و غیرقابل باور دانسته است.

وی از لحاظ عملیاتی هم قدرت راهبرد دفاعی اسرائیل را زیر سوال برده می‌گوید اسرائیل امروز در برابر موشک‌های بالستیک مصونیت ندارد. مصونیت در آینده نیز کاملا در هاله‌ای از ابهام است.

به گفته او، سامانه دفاع موشکی چند لایه اسرائیل، در یک جنگ تمام عیار با ایران فرو می‌ریزد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.