قدس آنلاین- لرستان: در بحث انتخابات مجلس دهم، با درایت وزیر کشور، انتخاباتی بسیار خوب در صحت و سلامت کامل در کشور و به تبع آن در استان برگزار شد.

عملکرد مردم در انتخابات توأم با عقلانیت و مدیریت جهادی بود

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، استاندار لرستان در همایش آموزشی، توجیهی و منطقه‌ای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی استان‌های خوزستان، همدان و لرستان، گفت: مرحله اول انتخابات در لرستان با حضور پرشور و شعور برگزار شد و عملکرد مردم توأم با عقلانیت و مدیریت جهادی بود.

هوشنگ بازوند اظهار داشت: در بحث انتخابات مجلس دهم، با درایت وزیر کشور، انتخاباتی بسیار خوب در صحت و سلامت کامل در کشور و به تبع آن در استان برگزار شد.

وی بیان کرد: در دور اول منتخب مردم در شهرستان‌های پلدختر، کوهدشت و رومشگان، سلسله و دلفان و الیگودرز به مجلس راه یافتند و در دور دوم 10 نفر در شهرستان‌های بروجرد، خرم‌آباد و چگنی و دورود و ازنا برای تصدی 5 کرسی مجلس به رقابت خواهند پرداخت.

بازوند تصریح کرد: در دور اول انتخابات مجلس دهم، 23 هزار نفر در هیأت اجرایی، 12 هزار نفر در هیأت نظارت و در مجموع 35 هزار نفر در جریان انتخابات دور اول مجلس دهم فعالیت داشتند.

استاندار لرستان با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان، گفت: در لرستان 11 درصد روان‌آب‌های کشور، 22 درصد سنگ تزئینی ساختمان، 5 هزار اثر تاریخی که 2300 مورد از آنان ثبت ملی شده و پل‌های تاریخی و ژئوپارک‌های طبیعی، علمی و تفریحی(دریاچه گهر و دره شیرز) وجود دارد.

وی تاکید کرد: به رغم وجود این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در استان باید لرستان از لحاظ اقتصادی شاخص‌های مطلوبی داشته باشد که منجر به آسایش و آرامش مردم شود و به دلایلی نتوانسته‌‌ایم این ظرفیت‌های بالقوه در استان بالفعل شود.

استاندار با بیان اینکه لرستان دارای قابلیت‌ها و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی کم‌نظیری است، افزود: باید با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها، لرستان از معبر به مقصد گردشگری تبدیل شود.

بازوند با اشاره به اینکه ماندگاری گردشگر در نوروز امسال به 2.6 شبانه‌روز در استان رسیده است، اضافه کرد: به دنبال این هستیم که جاذبه‌های دست‌ساز (هتل‌ها و سایت‌های تفریحی) را از طریق بخش خصوصی به اتمام برسانیم.

بازوند اظهار کرد: با توجه به وجود یک هزار دانشجو در استان سند آمایش نیروی انسانی تدوین و به دانشگاه‌ها ابلاغ شده تا دانشگاه‌ها براساس ظرفیت‌های استان پذیرش دانشجو داشته باشند، خاطر نشان کرد: همچنین سند چشم‌انداز تا افق 1404 در استان تدوین و 85 درصد سند اقتصاد مقاومتی نیز تدوین شده است.

وی ادامه داد: در این سند 226 طرح در نظر گرفته شده است که 3500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که باید از طریق تسهیلات بانکی، بخش خصوصی و بودجه‌های دولتی تأمین شود.

استاندار لرستان اظهار کرد: از مجموع 226 طرح مذکور، 109 طرح تا خرداد ماه 96 به بهره‌برداری خواهد رسید و مابقی باید پیشرفت فیزیکی داشته باشند.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه با اشاره به سه برنامه اصلی دولت در سال 94 بیان کرد: دولت در ابتدای شروع کار خود سه اصل سیاست خارجی، سیاست داخلی و رونق اقتصادی را مدنظر قرار داد هرچند چالش‌هایی در بحث برجام و سیاست داخلی داشت و در بخش رونق اقتصادی با انبوهی از آوارهای اقتصادی مواجه بود اما همچنان که وعده داده بود، وعده‌هایش عملیاتی شوند.

وی با بیان اینکه توافق هسته‌ای اقدام بزرگ دولت بود اما متأسفانه منتقدین تلاش کردند موفقیت را کمرنگ جلوه دهند، یادآور شد: خوشبختانه امروز شاهدیم که زبان تحریم و تهدید به تکریم تبدیل شده است.

بازوند گفت: این توفیق مرهون هدایت مقام معظم رهبری و استقامت و مقاومت مردم، خون شهدا و دانشمندان هسته‌ای است.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های اصلی دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان خروج پرونده ایران از شورای امنیت و لغو تمامی تحریم‌ها علیه ایران بوده است، افزود: طی 8 سال دولت قبلی پرونده ایران به سازمان ملل ارجاع و ذیل ماده 7 گشوده شد و این مهم منجر به صدور 6 قطع‌نامه و 4 دوره تحریم شد که دولت یازدهم با تلاش 22 ماه خود توانست پروژه ایران‌هراسی را شکست دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.