رئیس جمهور کره جنوبی امروز دوشنبه گزارش‌های اطلاعاتی را که نشان می‌دهد کره شمالی در حال آماده شدن برای انجام پنجمین آزمایش هسته‌ای است، تایید کرد.

کره جنوبی گزارش‌های مربوط به آمادگی کره شمالی برای آزمایش هسته‌ای را تایید کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم،از خبرگزاری فرانسه، پارک گئون هائه رئیس جمهور کره جنوبی در نشست کابینه این کشور در سخنانی تاکید کرد: نشانه های مربوط به آماده شدن کره شمالی برای پنجمین آزمایش هسته‌ای، شناسایی شده است.

مقام های اطلاعاتی کره جنوبی پیش از این اعلام کرده بودند که فعالیت در اطراف تاسیسات هسته‌ای کره شمالی افزایش یافته و این مساله می تواند نشانگر آمادگی پیونگ یانگ برای انجام پنجمین آزمایش اتمی باشد.

وزارت دفاع کره جنوبی نیز نسبت به احتمال انجام آزمایش هسته‌ای پنجم کره شمالی هشدار داده و نیروهای مسلح این کشور را در حالت آماده باش قرار داده است.

مون سانگ گیون سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی به خبرنگاران گفت: با توجه به فعالیت های اخیر، ما معتقدیم که احتمال انجام یک آزمایش هسته ای زیرزمینی از سوی کره شمالی وجود دارد و ما شرایط را از نزدیک زیر نظر داریم.

منابع آگاه دولت کره جنوبی پیش از این اعلام کردند: کره شمالی احتمالا برای انجام پنجمین آزمایش هسته ای در آینده نزدیک آماده می شود و احتمالا این آزمایش را اوایل ماه می پیش از جلسه حزبی انجام خواهد داد.

احتمال انجام آزمایش پنجم هسته‌ای کره شمالی طی هفته های آینده، در حالی افزایش یافته است که تلاش پیونگ یانگ برای شلیک یک فروند موشک بالستیک میان برد در روز جمعه با شکست روبرو شده است.

کره شمالی اعلام کرده است که توسعه برنامه موشکی و ارسال ماهواره به فضا حق حاکمیتی این کشور است و این برنامه ها را ادامه خواهد داد.

کره شمالی 6 ژانویه چهارمین آزمایش هسته‌ای خود را انجام داده و در ماه فوریه نیز یک ماهواره را با استفاده از موشک بالستیک به فضا پرتاب کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد ماه گذشته در واکنش به آزمایش هسته‌ای ماه ژانویه کره شمالی تحریم‌های جدیدی را علیه این کشور اعمال کرد. آمریکا نیز اخیرا تحریم‌هایی جدید علیه کره شمالی اعمال کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.