وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می گوید به دلیل ایرادهای قانونی، پیشنهاد انحلال شورای عالی سینما به كمیسیون فرهنگی دولت ارائه شده است.

نظر وزیر ارشاد در مورد انحلال شورای عالی سینما

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازخبرگزاری مشرق، علی جنتی روز یكشنبه درباره موضوع مطرح شده در خصوص انحلال شواری عالی سینما كه رسانه ای شده بود ، اظهار داشت: پایه و مبنای شورای عالی سینما از اساس محكم، اصولی و قانونی نبوده و در این مدت نیز عملا كارائی چندانی نداشته است.

عضو كابینه دولت یازدهم ادامه داد: پیشنهاد انحلال شورای عالی سینما به كمیسیون فرهنگی دولت جهت بررسی و تصمیم گیری نهائی ارائه شده است.

جنتی، ناكارآمدی و غیر فعال بودن شورای عالی سینما، همچنین ایرادات قانونی «كمیسیون تطبیق مصوبات دولت با قوانین» را از دلایل طرح این پیشنهاد عنوان كرد و افزود: به دلیل مغایرت مصوبه تشكیل شورای عالی سینما با قوانین، كمیسیون تطبیق مصوبات آن را مردود دانسته و رئیس مجلس شورای اسلامی رسما آن را برای اصلاح برگردانده بود اما عملا هیچ اصلاحی صورت نگرفته است.

وی تاكید كرد: شورای عالی سینما با هدف وضع سیاست های كلان سینمای كشور و ساماندهی به وضعیت سینماگران و توجه به زیرساخت های سینمایی شكل گرفت اما در عمل نتوانسته موفق عمل كند.

جنتی خاطرنشان كرد: مدیریت حوزه سینما از وظایف ذاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و این وزارتخانه از آغاز دولت یازدهم با جدیت پیگیر مسائل مرتبط با سینما بوده و تحولات مثبتی نیز در این حوزه اتفاق افتاده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.