قدس آنلاین/ یاسمین مشرف: بزودی برای رانندگی دیگر نیازی به استفاده از دست نخواهد بود و رانندگان می‌توانند به جای رانندگی در خودروهایی که با اینترنت هدایت می‌شوند، به بازی‌های آنلاین بپردازند.

   خودروهایی که با اینترنت هدایت می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری «بلومبرگ» شرکت «یوزو»ی چین، تولیدکننده بازی‌های آنلاین و بازی‌های موبایلی، از مشارکت خود در ساخت خودروهایی در آینده نزدیک خبر داده است که به کمک اینترنت کار می‌کنند. مدیران اجرایی این شرکت می‌گویند این خودرو که برای خریدارانی در گروه سنی 18 تا 35 سال طراحی شده است، در سال 2018 رونمایی خواهد شد. براساس این گزارش، بعد از اینکه بزرگ ترین شرکت ارایه کننده موتورهای جست‌وجو و بزرگ‌ترین مالک سریع ترین ورزش‌های آنلاین در چین، در مشارکت با صنعت اتومبیل‌های بدون راننده این کشور، اقدامات جداگانه ای انجام داد، یک شرکت توسعه بازی‌های موبایلی نیز به این مشارکت پیوست.
شرکت یوزو، که تولیدکننده برخی از پرفروش ترین بازی‌های موبایلی است، قصد دارد در مشارکت با یک شرکت سازنده وسایل الکترونیکی تا سال 2018 وسیله نقلیه ای تولید کند که می‌تواند در زمینه ورزش نیز مورد استفاده قراربگیرد. این شرکت همچنین قصد دارد با سرمایه‌گذاری درزمینه خودروها، راه خود را برای ارایه بازی‌های آنلاین، ویدیوها و دیگر ابزارهایی فراهم کند که  دارندگان اتومبیل‌های هرچه خودکارتر آینده می‌توانند متقاضی آن باشند.
«چن فان» مدیر سرمایه‌گذاری یوزو در گفت و گویی اظهارداشت: «بزودی روزی خواهدرسید که انسان‌ها از دردسرهای رانندگی رها شوند و بتوانند در حین سفرهای شان به امور دیگری بپردازند.» وی افزود: «به جای اینکه فقط منتظررسیدن چنین روزی باشیم، به دنبال یافتن شریک خودروسازی هستیم که بتوانیم روابط طولانی مدتی با آن برقرارکنیم.»
بلومبرگ در ادامه گزارش خود نوشت: شرکت‌های اینترنتی درحال اعمال برنامه‌هایی مثل پردازش ابری، داده‌های عمده و هوش مصنوعی در صنعت خودرو سازی هستند تا اتومبیل‌هایی بسازند که به اینترنت متصل بوده فراتر از ابزارهایی باشند که صرفاً برای حمل و نقل مورد استفاده قرار می‌گیرند. در کنار شرکت‌های ارایه کننده موتورهای جست‌وجوگر مثل شرکت Baidu و LeEco، گروه علی بابا(Alibaba) یکی از سایتهای پیشرو در تجارت الکترونیک، درحال کار با شرکت «سایک موتور» است تا اتومبیلی متصل به اینترنت را ارایه دهد. رفت و آمد‌های روزانه و ترافیک‌های طولانی در چین باعث شده است، انبوه جمعیت دارنده خودرو گیر افتاده در راهبندان‌ها، هدف اصلی و اولیه تجاری قرار بگیرند که به دنبال ارایه کالاها و خدمات تجاری هستند. شرکت‌هایی مثل یوزو مدعی هستند که توسعه صنعت خودرو و سایل نقلیه همچنین رانندگان را از قید انتخاب مقصد توسط خودشان آزاد خواهد کرد.
چن در این باره گفت: اولین مدلی که یوزو در ارایه آن مشارکت خواهدداشت، با برند شریک تجاری یوزو در زمینه خودرو سازی به فروش خواهد رسید و از قابلیت طی 300 کیلومتر مسافت در بین دو بار شارژ شدن برخوردار خواهد بود. وی از ذکر نام شرکت خودروسازی خودداری کرد، اما گفت مشارکت  یوزو با این شرکت نزدیک به نهایی شدن است. به گزارش بلومبرگ چن همچنین گفت شرکت «جی ال ام» ژاپن که سازنده خودروهای الکترونیکی است و شرکت یوزو مالک 5/2 درصد از سهام آن است نیز در تأمین این فناوری مشارکت دارد. مدیر سرمایه گذاری یوزو اضافه کرد این محصول، برای خریدارانی ارایه می‌شود که درگروه سنی 18 تا 35 سال قرار دارند و به دنبال محصولاتی با قیمت مناسب و کیفیت خوب هستند. چن همچنین به شرکت «شیائومی» چین  که به گفته او شرکت «اپل» را در بزرگ‌ترین بازار گوشی‌های هوشمند جهان به چالش کشید اشاره کرد و گفت: «هدف ما این نیست که  به «تسلا» ی چین تبدیل شویم، اما می‌خواهیم مثل شرکت شیائومی عمل کنیم.»

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.