وزیر کشور از عدم مشارکت و همکاری کشورهای اروپایی با ایران، از جمله تخصیص اعتبارات و تأمین تجهیزات و امکانات مورد نیاز به کشورمان گلایه کرد.

گلایه رحمانی‌فضلی از عدم همکاری کشورهای اروپایی با ایران

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازخبرگزاری نسیم آنلاین ،عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در ملاقات عصر روز دوشنبه (به وقت نیویورک) با آقای یوری فدتوف، معاون دبیرکل سازمان ملل و مدیر اجرائی دفتر مبارزه با جرم و مواد مخدر سازمان ملل ( UNODC) به تشریح اخرین اقدامات جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف مبارزه با مواد مخدر پرداخت.

وزیر کشور با اشاره به اقدامات کشورمان، در راستای کشف و ضبط صدها تن انواع مواد مخدر و افزایش آن به نسبت سال قبل و همچنین افزایش قابل توجه کشفیات مواد در فروردین ماه امسال به نسبت مدت مشابه سال قبل آن، افزود: این اقدام مانع از انتقال و ترانزیت بخش قابل توجهی از مواد به اروپا وامریکا می‌شود.

وی بر ضرورت توانمند سازی کشاورزان افغانی و ممانعت از کشت بهاره خشخاش و تولید مواد مخدر در ان کشور از طریق اجرای طرح‌های مهمی چون معیشت و کشت جایگزین در آن کشور تأکید کرد.

رحمانی‌فضلی ضمن انتقاد از عدم همکاری کشورهای اروپایی و بویژه کشورهای واقع در مسیر بالکان، تصریح‌کرد: هرگونه اقدام موثری در جهت کاهش میزان و حجم قاچاق مواد از مسیر بالکان، مستلزم همکاری جدی و عملی آن کشورها در زمینه‌هایی چون کنترل دلیوری، پولشوئی، ردیابی منابع مالی، کشف و مصادره أموال و دارایی های قاچاقچیان بین المللی، شناسایی سران قاچاق و تبادل اطلاعات مربوط به فعالیت گروههای جنایتکار و قاچاقچیان است.

اظهار گلایه رحمانی فضلی از عدم مشارکت و همکاری کشورهای اروپایی با ایران، از جمله تخصیص اعتبارات و تأمین تجهیزات و إمکانات مورد نیاز به کشورمان از دیگر محورهای این گفت‌وگو بود.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر از معاون دبیر کل سازمان، درخواست کرد هماهنگی در جهت نقش افرینی بیشتر کشورهای غربی ، در راستای مبارزه جدی و عملی با مواد مخدر صورت گیرد.

تاکید بر ضرورت فعالیت UNODC در راستای جلب نظر کشورها، برای دستیابی به شیوه های مؤثر ماندگاری معتادان بهبود یافته بر چرخه پاکی نیز یکی دیگر از محورهای این گفت‌وگو بود.

در ادامه این ملاقات نیز معاون دبیرکل سازمان ملل، ضمن تقدیر از تعهد کشورمان برای کشف و ضبط سالانه (٤٠) درصد از کل کشفیات مواد افیونی در سطح کشورهای جهان، از ایران بعنوان " شریک راهبردی UNODC و جامعه جهانی و بین المللی " نام برد.

وی إظهار داشت: UNODC، به حمایت‌های خود از أعضاء و بویژه جمهوری اسلامی ایران ادامه خواهد داد.

معاون دبیرکل سازمان ملل ضمن ابراز رضایت از ابتکار سه جانبه ایران، افغانستان و پاکستان در زمینه مبارزه با مواد مخدر، از اداره و مدیریت ایران بر فعالیت هسته مدیریت عملیات مشترک (JPC) تشکر کرد.

وی با اشاره به توفیقات کشورمان در جهت عملیاتی نمودن اقدامات مختلف حوزه مبارزه و بالاخص عرصه کاهش تقاضا، درخواست کرد تا هماهنگی های لازم در جهت انتقال این تجارب مفید به سایر کشورهای منطقه صورت پذیرد.

اقای فدتوف ضمن تشکر از اقدامات اخیر ایران در زمینه مبارزه با پولشوئی عواید ناشی از قاچاق مواد مخدر، امادگی دفتر UNODC را برای حمایت و پشتیبانی از برنامه مذکور اعلام کرد.

همچنین اقای فدتوف با پیشنهاد ایران، برای میزبانی اولین نشست مسئولین مبارزه با مواد مخدر ٣٠ کشور واقع در مسیر بالکان موافقت کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.