مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان گفت:نظام آموزشی در سطوح مختلف آموزش و پرورش و آموزش عالی متناسب با نیاز بازار کار و ظرفیت های استان ها در موضوع اشتغال نیست و لازم است، برای نظام آموزشی کشور تمهید اساسی اندیشیده شود.

 نظام آموزشی کشور با نیازهای بازار کار متناسب نیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا هوشمند صفایی روز سه شنبه در نخستین نشست تخصصی توسعه اشتغال و همایش ملی کارآفرینی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) شهرستان بندر ماهشهر، با تاکید بر لزوم اجرای کامل قانون بهبود فضای کسب و کار در استان، گفت:برای رفع پدیده بیکاری و بهبود فضای کسب و کار باید فضای کسب و کار و سرمایه گذاری بیش از گذشته برای کارآفرینان فراهم شود.
وی با بیان موانع رونق اشتغال در کشور و استان خوزستان، تصریح کرد:بر اساس نیازهای بازار کار و توانمندی های استانی برنامه ریزی آموزشی نشده است و نظام آموزشی با نیازهای بازار کار نامتناسب است.
صفایی در ادامه سخنانش با انتقاد از برخی دیوانسالاری های اداری در رونق اشتغال، افزود:سرمایه گذاران از این موانع گلایه مند هستند و در برخی موارد نیز دیوانسالاری اداری سرمایه گذار را سرخورده می کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان با تبیین راهبردهای بهبود فضای کسب و کار در استان، فراهم شدن زمینه رونق اقتصادی، پیگیری جدی برای اجرای کامل قانون بهبود فضای کسب و کار و جهت دهی به سرمایه های سرگردان در محور تولید را از این راهکارها خواند.
صفایی تصریح کرد:حمایت از تولید داخلی و تولیدکنندگان بومی به جای خرید از بازارهای بیرون استان، اصلاح نظام آموزشی در راستای تامین نیازهای بازار کار و برنامه ریزی آموزشی متناسب با ظرفیت های استانی نیز از راهکارهایی است که می تواند مشکلات اشتغال را به صورت اساسی رفع کند.
این مسئول در ادامه سخنانش با بیان تجربه موفق اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان و تشریح توانمندی های اشتغال این استان، گفت:حدود یک میلیون و 600 هزار نفر در این استان مرزنشین هستند که با فعال شدن تعاونی های مرزنشینان، برای اشتغالزایی آنان و تامین امنیت پایدار این قشر برنامه ریزی شد.
صفایی ادامه داد:در این خصوص همچنین 12 تعاونی مرزنشینان در گزوه های مختلف صنفی و شغلی راه اندازی شده و تلاش می شود که این برنامه تداوم یابد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان همچنین با بیان بخشی از مشکلات استان در موضوع اشتغال، گفت:35 شرکت متعلق به صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در این استان فعال است که لازم است با هماهنگی بین بخشی در راستای افزایش ظرفیت اشتغال این واحدها اقدام کرد.
به گزارش ایرنا نخستین نشست تخصصی توسعه اشتغال و همایش ملی کارآفرینی با حضور معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جمعی از مدیران کل ستادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیران کل این وزارت در استان ها و معاونان اشتغال اداره های استانی در تالار آفرینش منطقه ویژه اقتصادی شهرستان بندر ماهشهر برگزار شد.
این همایش تا فردا چهارشنبه ادامه دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.