قدس آنلاین/حسین پورحسین: همزمان با سالروز میلاد باسعادت امیرالمؤمنین علی(ع) و روز پدر، مراسم پرشکوه «پدران آسمانی» با حضور استاندار خراسان رضوی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران و شماری از مسؤولان کشوری و لشکری در گلزار شهدای امام رضا(ع) مشهد برگزار شد.

هویت فرزندان شهدا با پدرانشان پیوند خورده است

استاندار خراسان رضوی با حضور بر مزار شهدا و نثار گل و عطرافشانی با شهدای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی تجدید میثاق کرد و با تبریک روز پدر خطاب به فرزندان شهدا و خانواده‌های آن‌ها گفت: فرزندان شهدا بدانند هویت آن‌ها با پدرانشان پیوند خورده است و پدران آن‌ها تنها پدر آن‌ها نبوده‌اند، بلکه پدر ملت و کشور اسلامی ایران به شمار می‌آیند.
علیرضا رشیدیان با بیان اینکه فرزندان شهدا ریشه هویتی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت: اگر می‌خواهید هویت خود را حفظ کنید باید بدانید که پدر امت امیرمؤمنان حضرت علی(ع) است و زندگی و محبت و شب زنده داری و جهاد علی(ع) را باید درک کرده و آن‌ها که شهید شدند ادامه دهنده راه علی(ع) و شهدایی هستند که باید یاد و نام آن‌ها را گرامی بداریم و در جهت اهداف آن‌ها گام برداریم.
استاندار خراسان رضوی با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب رسالت دولت و کشور را بر پایه «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» رهنمود فرموده‌اند، گفت: خانواده شهدا برای تحقق فرمایش رهبری اقدام عملی و ریشه‌ای را پیشه کرده و بار مسؤولیت تداوم راه شهدا را بر دوش دارند.
رشیدیان همچنین گفت: باید دست پدران شهدا را بوسید و به صبر و شکیبایی مادران شهدا و همسران آن‌ها که با پایداری و استقامت رنج نبود آنان را تحمل کرده‌اند تبریک گفت و در این روز بار دیگر با آن‌ها تجدید پیمان کرده و راه شهیدان را ادامه داد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی هم در حاشیه مراسم غبارروبی مزار شهیدان و همایش «پدران آسمانی» به خبرنگار ما گفت: حضور بر مزار پدران آسمانی تجدید میثاقی با شهداست و شهدا انسان‌های متفاوت با دیگر انسان‌ها هستند و همانند پیامبران و دیگر ائمه، شهدا افرادی آسمانی به شمار می‌آیند.
عابدین عابدی مقدم با اعلام اینکه مراسم «پدران آسمانی» برای نخستین بار توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در جوار مزار شهدا برپا گردید، افزود: اجرای این مراسم و حضور فرزندان شهدا برای گرامیداشت روز پدر در چنین ایامی که مصادف با میلاد مولای متقیان علی(ع) است از حال و هوایی معنوی برخوردار است و فرزندان شهدا و خانواده‌های آن‌ها این روز را در کنار مرقد پاک پدران خود می‌گذرانند و با آن‌ها پیوند و مودتی به یادماندنی برقرار می‌کنند و پیمان می‌بندند که ادامه دهنده راه پدرانشان باشند و اکنون اجرای این مراسم به دیگر استان‌ها هم گسترش پیدا کرده و همزمان این مراسم در گلزار شهدای دیگر استان‌ها هم برگزار می‌شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.