قدس آنلاین: در حاشیه برگزاری مسابقات بین المللی قرآن، برنامه‌های جنبی متعددی با توجه به شعار هر روز تدارک دیده شده و علاوه بر آن مسابقاتی را برای عموم مردم برگزار و تلاش می شود از حضور قهرمانان و پیشکسوتان قرآنی نیز بهره برده شود.

تدارک ویژه برای برگزاری کیفی مسابقات بین المللی قرآن

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برگزاری سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن از ۲۲ تا ۲۸ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی(ره) اظهار کرد: با توجه به رویکرد مسابقات بین‌المللی قرآن، شعار اصلی در نظر گرفته شده برای این مسابقات «یک کتاب، یک امت» است که ناظر بر این شعار اصلی برای هر روز یک شعار و محور در نظر گرفته شده است.

وی افزود: یکی از روزهای برگزاری مسابقات به نام «یک امت در سوگ یک فاجعه» نام‌گذاری شده است. در شرایطی هستیم که نفر برتر مسابقات بین‌المللی قرآن سال گذشته در فاجعه منا به شهادت رسید و همچنین تعدادی از فعالان قرآنی در این فاجعه شهید شدند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف اضافه کرد: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای فاجعه منا و پیگیری‌هایی که باید در خصوص فاجعه منا صورت گیرد، برنامه‌های ویژه‌ای برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قرآنی فاجعه منا خواهیم داشت.

وی ادامه داد: «یک امت، یک رسول» موضوع بعدی است که برای یکی دیگر از روزهای برگزاری مسابقات در نظر گرفته شده است و ناظر به سایر اهدافی که در مسابقات دنبال می‌شود، است و موضوعات دیگری از جمله؛ بیداری اسلامی، مقاومت اسلامی و... مورد توجه قرار می‌گیرد.

حسینی با بیان اینکه برنامه‌های جنبی را از سال گذشته همزمان با برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن دنبال کرده‌ایم، گفت: رویکردی که در مسابقات بین‌المللی قرآن دنبال می‌کنیم، این است که مسابقات با جذابیت سمعی و بصری و هیجان بیشتری دنبال شود و یک تنوع و جذابیت خوب در مسابقات دیده شود.

وی یادآور شد: در حاشیه برگزاری مسابقات، برنامه‌های جنبی متعددی با توجه به شعار هر روز خواهیم داشت و علاوه بر آن مسابقاتی را برای عموم مردم برگزار می‌کنیم و همچنین تلاش داریم از حضور قهرمانان و پیشکسوتان قرآنی نیز بهره ببریم.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در ادامه اظهار کرد: همچنین در این مسابقات، کارهای همسرایی و همخوانی را همراه با نمایش خواهیم داشت، به این معنی که همخوانی‌ها صرفا آوا نخواهد بود و کارهای نوا و آوا در حال ساخت است که برای اولین بار اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن، یک سری از کارهایی که سال گذشته آغاز کردیم، امسال پرشورتر از گذشته اجرا می‌شود؛ برنامه‌های جنبی ویژه کودکان و نوجوانان و نمایشگاهی که در حاشیه مسابقات سال گذشته داشتیم امسال پرشورتر اجرا می‌شود و می‌توانیم کارها را گسترده‌تر انجام دهیم.

حسینی در پایان گفت: همچنین امسال با توجه به اینکه مصلای امام خمینی(ره) از نظر دسترسی برای مردم آسان‌تر است و با مترو و اتوبوس می‌توانند به راحتی رفت و آمد داشته باشند، امیدواریم شاهد حضور بیشتر مردم باشیم.

ایکنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.