در کنار نام پزشکان حاذق دنیا نام پروفسور علی گرجی یکی از نام‌های آشناست. مهرماه سال گذشته بود که به همت این پروفسور مشهدی مرکز مهر رضوی در بیمارستان رضوی افتتاح شد. این مرکز تنها مرکز پیشرفته سرطان است که در طرح اولیه آن از تجربیات سایر مراکز تشخیص سرطان‌ در کشورهای آلمان، آمریکا و... استفاده شده است.

تفاوتی بین فقیر و غنی در بیمارستان رضوی نیست

در ابتدا از مرکز «مهر رضوی» شروع کنیم
در این مرکز قصدمان بر این است که هیچ بیماری به صورت تک پزشکی ویزیت نشود و تمامی مراحل و تصمیمات لازم توسط گروهی از پزشکان برای بیمار گرفته شود؛ همچنین برای اینکه دغدغه‌های بیماران را کم کنیم، تمام مراحل درمان آن‌ها از ابتدا تا انتها در همین مرکز درمانی توسط پرسنل انجام می‌شود تا نیاز به مراجعه به مراکز دیگر مثلاً رادیولوژی، تصویربرداری‌ و تهیه دارو نباشد.
در نظرسنجی صورت گرفته هم 95 درصد مراجعه کنندگان از خدمات مرکز «مهر رضوی» ابراز رضایت کردند. این مرکز بانک اطلاعاتی بیماران از قبیل سن، جنس، سابقه بیماری در خانواده، اپیدمولوژی بیماران و غیره را ثبت کرده است و این اطلاعات به صورت کاملاً محرمانه میان پزشک و بیمار بوده است.
آیا هزینه‌های مرکز مهر رضوی با دیگر مراکز درمانی فرق دارد؟
 در این مرکز هیچ بیماری به دلیل مشکلات مالی رانده نخواهد شد. باید تأکید کنم که با حمایت‌های آستان قدس رضوی امروز ما بیمارستانی در مشهد داریم که به لحاظ ساختاری و ارایه خدمات در سطح خاورمیانه یکی از بهترین بیمارستان هاست. بیمارستان رضوی فرقی بین بیمار غنی و فقیر نمی‌گذارد، سیستم حمایتی از بیمار و همچنین همراه آن در این بیمارستان به گونه‌ای است که هیچ فرقی بین بیماران احساس نمی‌شود و من می‌توانم ادعا کنم که در این بیمارستان بیماری به دلیل عدم استطاعت مالی از درمان باز نمی‌ماند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.