رئیس جمهور در دیدار وزیر خارجه مقدونیه، امکانات و توانمندی‌های دو کشور را برای توسعه و تعمیق سطح همکاری‌ها بسیار گسترده دانست و تاکید کرد: هیچ مانعی در مسیر گسترش روابط همه جانبه تهران و اسکوپیه وجود ندارد.

شرکت‌های ایرانی و فعالان بخش خصوصی آماده اجرای پروژه‌ها در مقدونیه هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس،حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور روز دوشنبه در دیدار «نیکولا پوپوسکی» اظهار داشت: حجم مبادلات تجاری ایران و مقدونیه نشان می‌دهد که تاکنون از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دو کشور به خوبی استفاده نشده و لازم است در دوره جدید، با بهره گیری مناسب از فرصت‌ها و امکانات، تحرکی در این روابط ایجاد کرد.

رئیس جمهور با اشاره به اظهارات وزیر خارجه مقدونیه مبنی بر علاقه مندی به گشایش قریب الوقوع سفارتخانه کشورش در تهران، تصریح کرد: با معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مشترک به بخش خصوصی دو کشور، شرایط جدیدی در روابط تهران – اسکوپیه ایجاد خواهد شد.
 روحانی به پیشرفت‌ها و توانمندی‌های فنی و مهندسی شرکت های ایرانی در همه زمینه‌ها و از جمله ساخت راه‌، سد و نیروگاه اشاره کرد و گفت: شرکت‌های ایرانی هم اکنون در بسیاری از کشورها فعال هستند و بی تردید در مقدونیه نیز قادرند در رقابت‌‎ها با دیگر شرکت‌ها‌، بسیاری از پروژه‌های این کشور را به خوبی و با کیفیت اجرا کنند.
رئیس جمهور تقویت همکاری‌های فرهنگی و رفت و آمد مردم دو کشور را نیز برای ایجاد شتاب در روند توسعه روابط، بسیار مهم برشمرد.
روحانی همچنین به تببین ریشه‌های تروریسم و خطر جهانی این معضل پرداخت و اظهار داشت: ایران تجربیات ارزنده ای در مبارزه با تروریسم دارد که می‌تواند این تجربیات را در اختیار سایر کشورها از جمله مقدونیه قرار دهد.
رئیس جمهور، واکسینه کردن جوانان در برابر اندیشه‌های افراطی گری بویژه در فضای مجازی را ضروری دانست و گفت: برخی تلاش دارند با انتساب تفکرات انحرافی به اسلام که البته هیچ ارتباطی نیز با اسلام و مسلمانان ندارد، جوانان را به سمت تروریسم و حرکت‌های افراطی بکشانند.

* وزیر خارجه مقدونیه: بزودی سفارت مقدونیه در تهران افتتاح می شود

وزیر خارجه مقدونیه نیز در این دیدار تاکید کرد: اسکوپیه مصمم به گسترش و تعمیق روابط همه جانبه خود با جمهوری اسلامی ایران است و در همین ارتباط بزودی سفارت خود را در تهران افتتاح می‌کند.
«پوپوسکی» با اشاره به مذاکرات خود و هیات همراه با مقام‌های ایرانی اظهارداشت: زمینه برای توسعه سریع همکاری های تهران – اسکوپیه آماده است و حضور هیات بزرگی از بازرگانان مقدونیه‌ای در تهران نشان دهنده عزم راسخ ما به توسعه سطح همکاری‌ها است.
وی به موضوع تروریسم و ضرورت مبارزه همگانی با آن اشاره کرد و افزود: متاسفانه اروپا برای دوره ای طولانی از این معضل غافل بود و مبارزه با این پدیده که نگرانی مشترکی را برای جامعه جهانی ایجاد کرده، نیازمند هماهنگی و تلاش همه کشورها است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.