قدس آنلاین/ حسین پورحسین: نخستین جلسه شورای اداری استان در سال ۹۵ با محوریت گرامیداشت روز کارگر و هفته معلم در سالن اجتماعات استانداری خراسان رضوی برگزار شد.

 دستگاه‌های اجرایی گام‌های عملی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بردارند

استاندار خراسان رضوی در این جلسه هدف اصلی دولت را در جهت تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل برشمرد و افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی استان باید گام‌های عملی در راستای تحقق این شعار بردارند و با توسعه هم افزایی و همکاری بین دستگاه‌های مختلف زمینه عملیاتی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و مشاهده آن توسط مردم و نتایج عملی آن در معیشت و زندگی مردم فراهم شود.
علیرضا رشیدیان با اعلام اینکه با همکاری دستگاه‌های اجرایی و در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی 77 بند پیشنهاد و پروژه اقتصادی به منظور تحقق سیاست‌های اقتصادی مقاومتی احصا شده است، گفت: میزان مشارکت و تحقق برنامه‌های توسعه برای برنامه‌ریزی افزایش سرمایه‌های اجتماعی و تداوم ارزش‌های دینی و اخلاقی و انقلابی با ایجاد همدلی و روحیه نشاط ارتقا می‌یابد و در سال جاری در این مسیر حرکت می‌کنیم. رشیدیان بر لزوم تقویت ارتباط مدیران با مردم و برگزاری ملاقات عمومی با استفاده از ظرفیت‌های روابط عمومی دستگاه‌ها اشاره کرد و افزود: تلاش همه مدیران ارتقای رضایتمندی مردم و رفع تنگناهای معیشتی آنان است.
رشیدیان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کارگر بویژه سردار شهید برونسی و تجلیل از مقام کارگر اظهار داشت: باید از ظرفیت بالای کارگران که قشر تأثیرگذار و مولد در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است به نحو شایسته‌ای استفاده کرد.
وی با اشاره به سالروز شهادت استاد مطهری و هفته معلم گفت: انسان محور توسعه است و نیروی انسانی توانمند نیازمند تربیت بوده و نقش معلمان این قشر انسانساز و اثرگذار در تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد قابل ستایش است.
استاندار خراسان رضوی با تأکید بر اینکه پروژه‌های نیمه تمام باید به پایان برسد، گفت: 40 پروژه زیربنایی در حوزه‌های مختلف باید به پایان برسد و با توجه به اینکه در حوزه‌های زیربنایی و اقتصادی و زیارت و سیاحت برنامه‌ریزی‌های خوبی شده است، با گسترش سازمان‌های مردم‌نهاد توجه ویژه‌ای به مشهد 2017 داریم که تمام دستگاه‌ها باید به آن بپردازند و این فرصت مناسبی است که پایتخت فرهنگی جهان اسلام در مشهد را به کشورهای اسلامی معرفی نماییم.
وی همچنین به کاهش تصادفات و کاهش طلاق در استان اشاره کرد و افزود: 37 نقطه حادثه خیز در استان ایمن سازی شده و در حوزه طلاق شاهد کاهش بوده‌ایم و تلاش خوبی هم نیروی انتظامی برای امنیت عمومی و قاچاق کالا داشته‌اند و ما باید با همکاری بخش خصوصی و عمومی و هماهنگی و ساماندهی مدیریت سلامت اداری و ارتقای فرهنگ حجاب و عفاف را مورد توجه قرار دهیم.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم در این نشست گفت: رهبر فرزانه انقلاب سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش را مورد تأکید قرار داده‌اند، زیرا بالاترین بازده سرمایه انسانی است که در آموزش و پرورش وجود دارد و مرکز آمار ایران در مطالعه‌ای بازده سرمایه‌گذاری پربازده را آموزش و پرورش عنوان کرده است که با سرمایه‌گذاری در بخش معدن برابر است.
سیدجواد حسینی با اعلام اینکه 13 میلیون دانش‌آموز در کشور به تحصیل اشتغال دارند، افزود: یک میلیون و 200 هزار دانش‌آموز در بیش از 12 هزار مدرسه و 54 هزار کلاس درس در خراسان رضوی به تحصیل مشغولند و این استان بیش از 18 استان کشور دانش‌آموز دارد.
وی با اشاره به اینکه تعداد بی‌سوادان از 260 هزار به 26 هزار کاهش یافته است، گفت: سبک زندگی از دوره پیش دبستانی تا متوسطه اول شکل می‌گیرد و در این زمان‌ها کودکان دانش‌آموزان آموزش و پرورش هستند و اگر در این دوران سبک زندگی نهادینه نشود کار در مراحل بعد سخت‌تر می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در این جلسه به مناسبت روز کارگر گفت: 11 اردیبهشت روز کار و کارگر است و در راستای اجرایی شدن شایسته روابط بین کارگر و کارفرما با رعایت اصلی سه جانبه گرایی از اختلاف فی ما بین کارگران و کارفرمایان و حل و فصل اختلافات به میزان 18 هزار و651 نفر ساعت، مدت زمان رسیدگی به اختلافات را به کمتر از 15 روز رسانیده‌ایم و بیش از 25 درصد پرونده‌ها به صورت سازشی حل شده است.
احمدی با اشاره به اینکه خراسان رضوی یک هزار و 112 تشکل کارگری و کارفرمایی دارد، اعلام کرد: رتبه اول تشکل‌های یاد شده به خراسان رضوی تعلق دارد و در راستای صیانت از نیروی کار با انجام 25 هزار و 454 فقره بازرسی و تحقیق موجب کاهش حوادث ناشی از کار شده‌ایم و در سال گذشته 4 هزار و 38 شرکت تعاونی در سامانه الکترونیکی به ثبت رسید و این استان با 375 مورد رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.
احمدی با اعلام اینکه این شمار تعاونی 8 هزار و 224 عضو دارند و فرصت شغلی مناسبی را ایجاد کرده‌اند، افزود: از تعاونی‌های تشکیل شده در سال گذشته 42 درصد در رده خدمات، 26 درصد کشاورزی، 15 درصد صنعتی و معدنی و 17 درصد دارای سایر فعالیت‌ها هستند و تا پایان سال 94 هم هزار و 158 اتحادیه شرکت‌های تعاونی در کشور به ثبت رسید که خراسان رضوی با راه‌اندازی 75 اتحادیه 7 درصد کل اتحادیه‌های کشور را در اختیار دارد و رتبه اول کشور را به دست آورده است.
در نخستین جلسه شورای اداری استان در سال 95 از سه معلم برتر استان قدردانی شد و محمد صادق براتی به عنوان مدیرکل جدید اداری، مالی استانداری، سیدمهدی رمضانی مدیرکل جدید امور اقتصادی و دارایی و سرهنگ ابراهیم قربان زاده به عنوان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان منصوب و معرفی شدند و از مدیران دستگاه‌های مختلف که موفق به کسب رتبه اول کشوری شده‌اند قدردانی و لوح تقدیر کشوری به آن‌ها اهدا شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.