قدس آنلاین/ احمد فیاض: در آستانه نهم اردیبهشت روز ملی شوراها، اعضای شورای اسلامی خراسان رضوی و رؤسای شورای اسلامی شهرستان‌های استان با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد دیدار کردند.

 شوراها نرخ ها را به نفع اقشار آسیب پذیر تعدیل کنند

در این نشست صمیمانه که روز گذشته در دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد برگزار شد، آیت الله علم الهدی با تأکید بر نقش اخلاص در فرآیند خدمت رسانی گفت: موفقیت و پیشرفت در تمامی عرصه‌های خدمت رسانی اعم از شوراهای اسلامی شهر و روستا، استان، مجلس شورای اسلامی و سایر جایگاه‌های مسؤولیتی خرد و کلان وابسته به اخلاص است، زیرا داشتن اخلاص موجب می شود قدرت الهی پشتیبان شما باشد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه با اشاره به تفاوت‌های ذهنی و عملی جایگاه خطیر مدیریتی و مسؤولیتی خاطرنشان کرد: تا پیش از تصدی هر نوع جایگاه مدیریتی، اغلب افراد از یک تصور و ذهنیت فردی نسبت به آن جایگاه برخوردارند که با ورود به  حوزه میدانی و عملی و آشکار شدن مشکلات و ناهمواری‌های مسیر مدیریتی، این تصورات ذهنی رخت بر می بندد، اما این امر نباید موجب کاهش انگیزه‌های خدمت رسانی اولیه شود.
امام جمعه مشهد مقدس در تشریح جایگاه والای مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: مردم نجیب، ایثارگر و انقلابی همواره محبوب و مورد توجه خدای متعال هستند و از این رو نباید با فشار بر مردم آنان را دستاویز سکوی پرش مدیریتی و جاه طلبی‌های فردی قرار داد. در این حالت حقوق مردم ضایع شده و این حق‌الناس نابخشودنی افزون بر عقوبت اخروی برای فرصت طلبان نیز در همین دنیا، نکبت و خواری به همراه می آورد و آثار سوء آن حتی دامنگیر اعضای خانواده و فرزندان خواهد شد.
آیت الله علم الهدی؛ انتظارات مردم را محور اصلی شوراها دانست و افزود: شکاف موجود بین توقعات مردمی و تکالیف شوراها باید اصلاح شود. تکالیف و وظایف شوراها در قانون حداقلی است و اگر زمینه برای برآورده شدن انتظارات و مطالبات بحق مردم به صورت حداکثری فراهم گردید؛ نباید دریغ ورزید.
امام جمعه مشهد با بیان این مطلب که منافع جمعی بر منافع فردی اولویت دارد؛ اظهار داشت: در جهت توسعه پایدار شهر و روستا منافع گروهی و جمعی باید در اولویت قرار گیرد. همچنین در رفع تنگناهای موجود، مصایب و مشکلات محلی و منطقه ای نباید به جنگ و ستیز با دولت و مجلس برخاست.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با سفارش به پرهیز از نگاه دفتری، بر لزوم طرح و برنامه‌های منطقه ای کارشناسی شده و هدفمند در سطح شهر و روستا توسط اعضای شوراها تأکید کرد و یادآور شد: نرخ هزینه‌ها باید به نفع اقشار آسیب پذیر و نابرخوردار تعدیل شود. مردم شما را انتخاب نکرده اند که هزینه‌های عوارض و حق تراکم و غیره را بالا ببرید. همچنین اجازه ندهید سیاست  زدگی بر شما غلبه نماید و خود را بازیچه و عمله سیاسی گروه‌ها و حزب‌های سیاسی قرار ندهید. البته بصیرت و فهم سیاسی لازمه مدیریت است. در صورتی که افرادی وارد بازی‌های سیاسی شوند، در واقع هم دین و هم دنیای خود را توأمان باخته اند و اگر گروه‌ها و احزاب سیاسی پیروز شوند به شما بی اعتنایی کرده و در صورت شکست آن‌ها، تنها بی آبرویی و شرمندگی متوجه شما خواهد شد.
بر پایه همین گزارش، پیش از سخنان آیت الله علم الهدی؛ رئیس شورای اسلامی خراسان رضوی در سخنان کوتاهی با اشاره به نهم اردیبهشت روز ملی شوراها گزارشی ارایه کرد.
غلامرضا بصیری پور با اعلام عضویت  117 هزار نفر در شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور خاطرنشان کرد: 8300 عضو شورا در 2000 شهر و روستا مشغول خدمت رسانی هستند. همچنین از  حدود 130 هزار میلیارد ریال مصوبه شورا در سراسر کشور، حدود 12 هزار میلیارد ریال آن در خراسان رضوی، تصویب و هزینه شده است.
وی تقویت شوراها در روستاها را در جلوگیری از مهاجرت به شهرها مؤثر دانست و افزود: در روستاها از صــــفر تا صــد مشکلات به اعضای شورا انتقال و از آنان مساعدت خواسته می شود. حتی اگر کودک مریض بدحال در روستا نیاز به انتقال فوری به مراکز بهداشتی و درمانی داشته باشد؛ خانواده وی برای همیاری و کمک به اعضای شورای روستا مراجعه می کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.