قدس آنلاین: استاندار خراسان رضوی گفت: دور دوم دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در یک حوزه انتخابیه خراسان رضوی برگزار می‌شود و در این دور منتخب مردم تربت حیدریه، مه‌ولات و زاوه انتخاب می‌شود.

برگزاری دور دوم دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در یک حوزه انتخابیه خراسان رضوی

علیرضا رشیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار داشت: پس از پایان شمارش آرا مردم در دور اول دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شکایاتی از حوزه‌های انتخابیه مشهد و کلات، گناباد و بجستان و قوچان و فاروج به ستاد انتخابات خراسان رضوی رسید که بلافاصله این شکایات با بی‌طرفی و عدالت کامل مورد بررسی قرار گرفت و صحت انتخابات در تمامی حوزه‌های انتخابیه خراسان رضوی مورد تأیید واقع شد و حتی یک مورد رأی باطل شده کاندیداهای منتخب را هم نداشتیم.
وی افزود: دور دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت 8 تا 18 روز جمعه دهم اردیبهشت ماه امسال برگزار می‌شود و همچون دور اول حضور پرشور مردم و تمدید زمان رأی گیری در چند نوبت پیش‌بینی می‌شود، اما توصیه ما به واجدان شرایط رأی دادن این است که در نخستین ساعات رأی گیری پای صندوق‌های اخذ رأی حاضر شوند.
استاندار خراسان رضوی خاطرنشان كرد: خراسان رضوی در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 18 کرسی دارد که 17 کرسی آن در دور نخست این انتخابات که در هفتم اسفند ماه سال گذشته برگزار شد مشخص شد کاندیداهای منتخب مردم به بهارستان راه یافتند، اما سرنوشت یک کرسی دیگر خراسان رضوی به دور دوم کشیده شد.
رشیدیان تصریح کرد: در این دور تنها نماینده باقی مانده خراسان رضوی در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی که از حوزه انتخابیه تربت حیدریه، مه‌ولات و زاوه بوده انتخاب می‌شود و از ميان سعيد باستانی و ابوالقاسم خسروی‌سهل‌آبادی نامزدهایی كه بيشترين آرا را در دور نخست انتخابات كسب كرده بودند یک نفر با رأی مردم انتخاب می‌شود و به بهارستان راه می‌یابد تا تکلیف تنها نماینده باقی مانده خراسان رضوی در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی مشخص شود.
وی تأکید كرد: همه اقدامات لازم برای برگزاری هرچه باشکوه مرحله دوم انتخابات صورت پذیرفته و تعداد شعب این حوزه انتخابیه هم همانند مرحله نخست 275 شعبه است كه از اين تعداد، 168 شعبه در شهرستان تربت حيدريه، 47 شعبه در شهرستان مه‌ولات و 60 شعبه در شهرستان زاوه مستقر می‌شوند.
استاندار خراسان رضوی بیان كرد: با مشاركت پرشور مردم در مرحله نخست در اين حوزه انتخابيه شاهد حضور 72 درصدی واجدان شرایط رأی دادن بودیم و پیش‌بینی می‌شود در دور دوم با توجه به حضور رأی اولی‌های جدیدی که در دور نخست مجاز به رأی دادن نبودند این عدد افزایش یابد و در این دور متولدان دهم اردیبهشت ماه سال 1377 به قبل مجاز به رأی دادن در این انتخابات هستند.
رشیدیان گفت: در این دور تنها کسانی مجاز به رأی دادن هستند که در دور نخست هم در همان حوزه انتخابیه شرکت کردند، البته این موضوع شامل رأی اولی‌های جدید و کسانی که به هر دلیل مؤفق به رأی دادن در دور نخست نشدند نمی‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.