کارنامه تجارت خارجی در گزارش گمرک نشان می‌دهد، صادرات غیر نفتی در فروردین ماه امسال به ۳.۷ میلیارد دلار رسید.

 صادرات غیر نفتی فروردین به ۳.۷ میلیارد دلار رسید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، گمرک ایران اعلام کرد: صادرات غیر نفتی در نخستین ماه از سال‌ جاری 2با 7 و 91 صدم درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به 3 میلیارد و 7 میلیون دلار رسید.

در این مدت 8 میلیون و 183 هزار تن کالا به ارزش 3 میلیارد و 7 میلیون دلار از طریق گمرکات اجرایی به خارج از کشور صادر شد که در مقایسه با فروردین ماه سال گذشته از لحاظ وزن 37 و 89 صدم درصد و از حیث ارزش 7 و 91 صدم درصد افزایش یافت.

براساس این گزارش در همین مدت یک میلیون و 925 هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و 980 میلیون دلار وارد کشور شد که از لحاظ وزن 2 صدم درصد کاهش و از نظر ارزش 7 صدم درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت.

بدین ترتیب تراز تجارت خارجی کشور در فروردین ماه امسال با بیش از یک میلیارد دلار افزایش به نفع صادرات مثبت بود.

در این مدت میعانات گازی به ارزش 545 میلیون دلار و محصولات پتروشیمی و سایر کالاها به ارزش 2 میلیارد و 462 میلیون دلار صادر شد .کشورهای چین، امارات متحده عربی، عراق، جمهوری کره و هند پنج کشور عمده مقصد صادرات کالاهای غیرنفتی (با  احتساب میعانات گازی) بودند.

این گزارش حاکی است، طی فروردین ماه سال 95، لوبیای سویا با 87 میلیون دلار ارزش، ذرت دامی با 59 میلیون دلار ارزش، جو به استثنای بذر با 54 میلیون دلار ارزش، دانه گندم خوراکی با 46 میلیون دلار و کنجاله سویا با 40 میلیون دلار عمده‌ترین کالاهای وارداتی بودند.

کشورهای عمده طرف معامله با ایران نیز در مدت یاد شده به ترتیب شامل  چین، امارات متحده عربی، ترکیه، آلمان، هند و سایر کشورها وارد کشورمان شدند.

این گزارش می‌افزاید در فروردین ماه امسال بالغ بر یک هزار و 694 دستگاه خودرو سواری وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 164 و 69 صدم درصد افزایش داشت. ارزش این تعداد خودرو حدود 41 میلیون دلار بوده که نسبت به فروردین ماه سال گذشته از لحاظ ارزش دلاری 125 و 74 صدم درصد رشد داشته است.

متوسط قیمت هر تن کالای صادراتی در این مدت 367 دلار و کالای وارداتی یک هزار و 29 دلار بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.