رئیس قوه قضائیه با تاکید بر لزوم رعایت هنجارهای دینی و اخلاقی در جامعه گفت: اصل برخورد با هنجار شکنی‌های اخلاقی و دینی قانونی است.

آمریکا دست دوستی دراز می‌کند و از پشت خنجر می‌زند/ در برخورد با هنجارشکنی‌ها نباید هنجارشکنی کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با اشاره به فضائل و برکات ماه رجب و امیدواری مومنان و اهل دعا به پذیرفته شدن دعاها در این ماه شریف، به برگزاری مراسم اعتکاف در سراسر کشور نیز اشاره کرد و گفت: اعتکاف فرصت بسیار مغتنمی برای خلوت با خداوند متعال است و بحمدالله هر سال باشکوه تر از گذشته برگزار می شود و جوان های بسیاری را می بینیم که در این مراسم معنوی طعم و لذت سخن گفتن با خدا را تجربه می کنند.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه «مراسم اعتکاف تبدیل به پدیده ای مهم در کشور شده است» افزود: در زمانه ای که عوامل و ابزار غفلت از در و دیوار می بارد گرایش به معنویات و حضور چشمگیر جوانان ما در مراسم اعتکاف نعمت بزرگی است که باید قدر آن را دانست.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به تلاش غربی ها بویژه از طریق رسانه های خود برای سلطه فرهنگی بر دنیا و گسترش نگاه مادی و غفلت از معنویات، تاکید کرد: غربی ها سال ها و بلکه قرن ها به دنبال تثبیت سلطه فرهنگی خود بر دنیا بوده اند و این مسئله در تمامی مسایل فرهنگی بویژه  فیلم ها، داستان ها و رمان های آنها کاملاً مشهود است.

وی بی توجهی رسانه های غربی به مراسم اعتکاف و گردهمایی معنوی جوانان کشورمان در مساجد را تلاشی برای فراگیر نشدن این پدیده مهم توصیف کرد و گفت: حادثه عجیب این است که رسانه های غربی که مسائل به مراتب کوچکتر و کم اهمیت‌ تر در نقاط مختلف دنیا را در ابعاد وسیع به دنیا مخابره  می کنند؛ توجهی به موضوع اعتکاف ندارند.

رئیس دستگاه قضا از مسئولان و متولیان فرهنگی کشور خواست برنامه ریزی مناسبی برای راه های انعکاس مطلوب و موثرتر مراسم اعتکاف پیدا کنند و در عین حال به دنبال یافتن مصادیق و نمونه های دیگری از مراسم دارای مضامین دینی و معنوی باشند که بتواند در سیر معنوی همه و خصوصاً جوانان مؤثر باشد و طعم محبت و عبودیت حق را به هم بچشاند.

آیت الله آملی لاریجانی تصریح کرد: در مقابل تلاش رسانه های غربی در گسترش سلطه فرهنگی خود و بی توجهی به امور معنوی ما هم باید طرح های مناسبی برای تجلیات معنوی کشورمان بیابیم و برنامه ریزان فرهنگی کشور باید به دنبال این باشند که چگونه می شود مسائل و مراسم با رنگ و بوی دینی را در جامعه گسترش داد و از آن حمایت کرد.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالروز حادثه طبس گفت: در جریان حادثه عظیم طبس آمریکایی ها از قدرت الهی و امدادهای غیبی خداوند غافل بودند و نمی دانستند که همه چیز در ید قدرت الهی است.

آیت الله آملی لاریجانی امدادهای غیبی خداوند را نتیجه تقوی الهی، ایمان و یقین به قدرت لایزال الهی دانست و گفت: تنها راه بهره مندی از الطاف الهی و امدادهای او تقوی و توکل به حق متعال است.

وی به سخن امام خمینی (رحمه الله علیه) اشاره کرد که فرموده بود شن ‌های روان طبس مأموران الهی بودند. امام (رحمه الله علیه) از هر حادثه و پدیده‌ای برای روشن ساختن ابعاد قدرت الهی و توحید حق استفاده می‌کردند.

رئیس قوه قضاییه در ادامه سخنان خود به احکام دیوان عالی آمریکا که نوعی دستبرد آمریکایی ها به اموال جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود اشاره کرد و با محکوم کردن این اقدام اظهار کرد: آمریکایی ها توسط دیوان عالی خود حکم مفتضحانه ای صادر کردند و بدون هیچ دلیلی حادثه ای را که سی سال پیش در کشوری که خود اشغال کرده بودند؛ رخ داده، به ایران ربط داده اند در حالیکه باید پرسید این پرونده چه ربطی به ایران دارد جز اینکه شما بخواهید قدرت نمایی کنید و البته آمریکایی ها بدانند دولت و ملت ایران تسلیم این قدرت نمایی ها نخواهند شد.

آملی لاریجانی طرح چنین مسائلی را مخالف روح برجام دانست و با انتقاد از اینکه «آمریکایی ها دست دوستی دراز می کنند و در عین حال از پشت خنجر می زنند» تاکید کرد: دولت محترم و وزارت امورخارجه باید با قدرت و صلابت در مقابل چنین حرکاتی بایستند.آیت الله آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه «نباید از خنده ها و خوش و بش های آمریکایی ها گول خورد» افزود: همه باید در مقابل اقدامات و تحرکات آمریکا به هوش باشیم و قوه قضاییه نیز در این راه هر امکان و قدرتی داشته باشد در کمک به دولت دریغ نخواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم رعایت هنجارهای اخلاقی و دینی گفت: این هنجارها حتی اگر شکل قانونی نیز به خود نگرفته باشند واجب الرعایه هستند و در صورت قانونی شدن آنها، لزوم رعایتشان واضح‌ تر است.

رئیس قوه قضاییه افزود: متاسفانه برخی افراد در اثر غفلت و اشتباه و تحریک برخی رسانه ها در مسیر هنجارشکنی قرار می گیرند و دولت، نیروی انتظامی، قوه قضاییه و همه نهادهای مرتبط باید برخورد قانونی با این هنجارشکنان را در دستور کار قرار دهند.

آیت الله آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه «البته در برخورد با هنجارشکنی ها نباید مرتکب هنجارشکنی و منکر دیگری شد» افزود: همان طور که نباید به بهانه تعدی به حقوق اشخاص، اجرای حدود و احکام الهی و امر به معروف و نهی از منکر را زیر سوال برد؛ ضابطان قضایی نیز در انجام وظایف موظف به رعایت قانون هستند و مقابله با هنجارشکنی ها نباید با تعدی به حقوق شهروندان توام شود.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه مقابله با هنجارشکنی هایی مانند «بدحجابی» «بی حجابی» و «رفتارهای غیر اخلاقی» قانون مشخص و مدون دارد گفت: تمام کسانی که در اثر غفلت یا اشتباه مرتکب هنجارشکنی می شوند باید بدانند که رعایت حقوق دیگران الزامی است و حتی اگر اعتقاد شخصی به قانونی ندارند باید آن را رعایت کنند؛ بدحجابی و بی‌حجابی جرم است و مجازات آن در قانون معین شده است.

وی با تاکید بر اینکه «نیروی انتظامی در اصل مقابله با هنجارشکنی ها مسیر درستی را انتخاب کرده است و همه باید در انجام وظایف قانونی به آن کمک کنند» تصریح کرد: اگر برخی طرح ها و برنامه ها دارای اشکالاتی است باید دلسوزان و متدینان جامعه تذکر دهند که اصلاح شود و البته اصل مقابله با هنجارشکنی ها نباید در سایه امور فرعی و عرضی قرار گیرد.

این گزارش می افزاید در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی طرح کاهش جمعیت کیفری زندانها و از جمله، چگونگی استفاده و بهره برداری از فن آوری های نوین در اداره امور زندانها و زندانیان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رزمنده IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
    0 0
    مسئولان کشورمان درمدت 2 سال با آمریکایی ها وغربی ها سیاست بازی می کنند. ما ازتهدیدهای آمریکایی ها وغربی ها هرکز نمی هراسیم آمریکایی ها وغربی ها بیش از 70 سال است با همدستی رژیم کودک کش صهیونیستی درفلسطین نسل کشی می کنند. آمریکایی ها وغربی ها به بهانه طالبان و یا تروریسم درمدت 17 سال درافغانستان جنایات می کنند. آمریکایی ها وغربی ها درمدت 6 سال است درسوریه وعراق ولبنان با همدستی کشورهای عربی وترکیه واسرائیل وتمام تروریست ها همه نوع جنایت ها وخیانت های وتجاوزهای علیه مردم مظلوم سوریه وعراق انجام داده است وهمچنان نیزادامه می دهد. آمریکایی ها وغربی ها بیش از یک با همدستی عربستان سعودی مردم مظلوم یمن را قتل عام می کنند.
  • رزمنده IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
    0 0
    اروپاییها که تصویب قانون همجنسبازی را از ما ایرانیان خواستهاند ثابت کردند از حیوانات جنگل پستترند. بیآبروتر از غربیها وجود ندارد. اکنون دولتمردان دیدند که صحبتها و موضعگیریهای آمریکاییها و اروپاییها فقط برای مصرف داخلی نبود و به تدریج از صدور قطعنامه بیشرمانه علیه ایران سردرآورد.
  • رزمنده IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
    0 0
    اتحادیه اروپا اگرواقعی مدعی حقوق بشراست چرا با دیکتارهایی مثل آل خلیفه وآل سعود که مردم این دوکشور را به ستوه آورده اند حمایت نمی کند؟ هر کس هم که در باز حقوق بشر حرف بزند آمریکا واتحادیه اروپا حق ندارد حرف بزنند و زیرا دولت آمریکا و اتحادیه اروپا بزرگترین ناقض حقوق بشردر دنیاست. با آمریکا واتحادیه اروپا قطع رابطه کنید اتحادیه اروپا به اصطلاح اگرقصد دفاع ازحقوق بشرو... را دارد باید سراغ آمریکا واسرائیل وعربستان وترکیه برود.ب