قدس آنلاین- لرستان: باید در سال اقدام و عمل به دنبال اقدامات اجرایی و ستادی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم که در این راستا تکالیفی برای برخی دستگاه‌ها تعیین شده و بناست پس از نهایی شدن اجرایی شوند.

 لرستان از نظر امنیت اجتماعی در وضعیت مطلوبی قرار دارد

به گزارش قدس آناین از خرم آباد،معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان در کارگروه اجتماعی و فرهنگی لرستان با بیان اینکه اقدام وزارت کشور در تشکیل مرکز رصد ملی را به فال نیک می‌گیریم، گفت: مرکز رصد ملی وزارت کشور نقش ارزنده‌ای در زمینه رصد مسائل اجتماعی دارد.

سید سعید شاهرخی با اشاره به اینکه این مرکز با موشکافی و دقت بالا شاخص‌های مختلف اجتماعی را بررسی و نقاط قوت و ضعف را مشخص می‌کند، افزود: با جدیت و کوشش اردشیر گراوند رئیس مرکز رصد اجتماعی وزارت کشور نظر مسئولین ارشد نظام به مسائل و آسیب‌های اجتماعی معطوف شده و نتایج پایش این مرکز به مقام معظم رهبری ارائه و به دنبال آن با تأکید معظم له و دستور وزیر کشور ستادهایی در استان‌ها تشکیل شد تا به صورت ستادی و ویژه بحث آسیب‌های اجتماعی مورد بررسی قرار گیرند.

وی تاکید کرد: افرادی که درگیر مسائل اجتماعی هستند باید با یک کار ستادی و عملیاتی این مسائل را شناسایی کرده و نسبت به کاهش آنها اقدام جدی کنند.شاهرخی با بیان اینکه یک سری واقعیت‌ها در جامعه وجود دارد که شدت و ضعف آن در استان‌های مختلف متفاوت است، تصریح کرد: در پایان دولت گذشته اوج واگرایی از لحاظ سیاسی و اجتماعی را شاهد بودیم که در سال آخر دولت گذشته دعوا از کوچه و خیابان عبور و به سران سه قوه رسید و متأسفانه واگرایی سیاسی و اجتماعی اوج گرفت به حدی که حتی سران قدرت تحمل همدیگر را نداشتند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با اشاره به اینکه یکی از فاکتورهای تاثیرگذار بر رفتار اجتماعی، مساله اقتصاد است، یادآور شد: هنگامی‌که در آن برهه واگرایی در داخل و خارج کشور وجود داشت کدام سرمایه‌گذار رغبت به سرمایه‌گذاری می‌کرد؟ شاهرخی خاطرنشان کرد: آنچه که روشن است نشان می‌دهد که در آمار و عمل التهابات در سه سال اخیر به حداقل ممکن رسیده است و دولت یازدهم با شعار تدبیر، صداقت، شفافیت و پرداختن به مسائل کشور چه در سیاست خارجی و چه داخلی ورود جدی پیدا کرد و مسائل حل و فصل شد. معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان‌ بیان کرد: باید ارزش ویژه‌ای برای سرمایه اجتماعی قائل باشیم و خوشبختانه مسیر حرکت کشور به سمت عقلانیت برگشته است.

وی افزود: در لرستان نیز مهندس بازوند استاندار لرستان شعار توجه به مسائل حاشیه‌نشینی، رفاه و سرمایه‌گذاری دارد و سیاست مدیریت ارشد استان تابع سیاستی است که در کلان کشور ریاست جمهوری تدوین کرده است.

شاهرخی با اشاره به اینکه به لحاظ امنیتی یکی از استان‌های امن کشور هستیم و از لحاظ سرقت شرایط مطلوب‌تری نسبت به میانگین کشوری داریم، ادامه داد: به لحاظ امنیتی رتبه مناسبی را در کشور دارا هستیم. وی گفت: از لحاظ اخلاقی و فرهنگی بهترین شرایط را در کشور داریم و با توجه به اینکه بیشترین سلاح مجاز و غیرمجاز در دست مردم است اما هیچ‌گاه علیه نظام و حاکمیت به کار گرفته نشده‌ است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.