قدس آنلاین- سبزوار : عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت :  يكي از موانع توليد در كشور زياد بودن سودهاي بانكي است . 

نظام بانكداري ایران با نظام بانكداري بدون ربا فاصله بسيار دارد

رمضانعلي سبحاني فردر گفت و گو با خبرنگارقدس آنلاین در سبزوار افزود : نظام بانكداري در ایران با نظام بانكداري بدون ربا فاصله بسيار دارد و همين امر سبب شده است تا تسهيلاتي كه در زمينه هاي مختلف پرداخت مي شود با بازپرداخت بسيار همراه باشد.

وي ادامه داد : دولت و مجلس شوراي اسلامي به دنبال كاهش سود بانكي هستند تا بتوانند با پرداخت تسهيلات ضروري به كارآفرينان به رونق بخش توليد و صنعت كمك كنند.

نمایند مردم شهرستانهای سبزوار ، جوین ، جغتای ، داورزن ، خوشاب و ششتمد در مجلس شورای اسلامی با بيان اينكه در قانون بودجه سال جاري تلاش شده است وابستگي به نفت كاهش يابد، تصریح کرد : بودجه بدون نفت از انتظارات رهبر معظم انقلاب و سياستي است كه دولت آن را پيگيري مي كند كه اميد است در سال هاي آينده شاهد تحقق اين موضوع باشيم.

سبحاني فر با بيان اينكه امروز بازار روسيه آمادگي پذيرش سرمايه گذاران و بازرگانان ايراني را دارد، یادآور شد : هماهنگي هاي خوبي با كشور روسيه در زمينه تامين ميوه، سبزيجات، مواد پروتئيني و دارو صورت گرفته كه تجار ما مي توانند از اين فرصت استفاده كنند.

رئيس گروه پارلماني دوستي ايران و روسيه با اشاره به اینکه تحريم هاي برخي كشورها عليه ايران و روسيه سبب شده است اين دو كشور به موضوع تحريم به عنوان يك فرصت بنگرند اظهار داشت : امروز ايران و روسيه تبديل به شركاي اقتصادي و سياسي خوبي در منطقه شده اند و در برابر مسائلي مانند تروريسم، داعش، حل موضوع سوريه و فعال شدن تجارت و بازرگاني ديدگاه مشتركي دارند.

وی با تاکید بر اینکه شرايط خوبي براي تبادلات تجاري بين ايران و روسيه فراهم شده است خاطر نشان کرد : با ديپلماسي فعال دولت و شرايطي كه درمنطقه به وجود آمده امروز شاهد تغيير رفتار كشورهاي مختلف نسبت به ايران و علاقه مندي آنها براي تجارت و تبادلات بازرگاني هستيم.

وي اظهار امیدواری کرد : با ايجاد قوانين و طرح هاي تشويقي ، شرايطي فراهم شود كه تجار ايراني به سوي داد و ستد با كشور روسيه بپردازند.

سخنگوي كميسيون صنايع و معادن مجلس نیز، دوران پساتحريم را فرصت مناسبي براي سرمايه گذاري داخلي و خارجي دانست و اضافه کرد : امروز شرايط خوبي در كشور فراهم شده و كشورهاي مختلف آمادگي خود را براي تحكيم روابط اقتصادي با ايران اعلام مي كنند.

وي گفت : شرايط بد تحريم به بركت تلاش و ديپلماسي فعال دولت يازدهم از بين رفته و كشور با شرايط جديد مواجه است كه نويدبخش رونق و خروج از ركود اقتصادي است . /  انتهای پیام

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.