۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵
کد خبر: 372914

مشاور عالی مقام معظم رهبری درامور ادیان و مذاهب اسلامی برای شرکت در یکصدمین سال رسمیت دین اسلام و کنفرانس رهبران مسلمانان اروپا و بالکان به کرواسی سفر کرد.

آغاز جشن صدسالگی اسلام در کرواسی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا،‌ آیت‌الله تسخیری - مشاور عالی مقام معظم رهبری - در سخنرانی خود درباه موضوعات جهان اسلام و همچنین پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا را در این کنفرانس قرائت می‌کند. این مراسم به مناسبت یکصدمین سال رسمیت دین اسلام در کرواسی با برگزاری ویژه برنامه‌هایی در روزهای هفتم و هشتم اردیبهشت ماه در مرکز اسلامی زاگرب و مرکز تئاتر ملی کرواسی، برگزار می‌شود.

در کنفرانس رهبران مذاهب اسلامی اروپا که در محل مرکز اسلامی زاگرب در جریان است، رئیس جمهور ترکیه و رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی و روسای قوای سه گانه کرواسی شهردار شهر زاگرب نیز سخنرانی می‌کنند.

ملاقات با «حسنویچ» رئیس جامعه اسلامی کرواسی و دیدار با «حسن بگویچ» وزیر فرهنگ کرواسی و همچنین ملاقات با رهبران دیگر جوامع اسلامی اروپایی از جمله برنامه‌های سفر دو روزه آیت الله تسخیری به کرواسی است.

مشاور عالی مقام معظم رهبری همچنین در مراسم روز 8 اردیبهشت در پارلمان و مرکز تئاتر ملی کرواسی نیز شرکت می‌کند. اجرای مجموعه برنامه تجسمی و نمایشگاهی در موزه «میمارا» و اجرای چند گروه موسیقی فلارمونیک زاگرب از جمله برنامه‌های این مراسم در روز هشتم اردیبهشت است.

سرپرست رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کرواسی با اشاره به همزیستی عالی و مسالمت آمیز ادیان توحیدی در کرواسی و دعوت ویژه از جمهوری اسلامی ایران در کنار کشورهای ترکیه و بوسنی گفت: این دعوت نشان از توجه ویژه دولتمردان کروات به تعمیق روابط دوجانبه فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران دارد.

مهدی‌رضا همچنین از تعدد درخواست‌های رهبران جوامع اسلامی در بالکان و اروپا جهت ملاقات با حضرت آیت الله تسخیری خبر داد.

دیدار با کارکنان نهادهای فرهنگی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران و تقدیر از «سعاد کانسو» مترجم کتاب صحیفه سجادیه از دیگر برنامه‌های روز دوم حضور مشاور عالی مقام معظم رهبری در کرواسی است. سخنرانی روسای جمهوری بوسنی، ترکیه و کرواسی و همچنین سخنرانی شهردار زاگرب و رئیس پارلمان این کشور از جمله برنامه‌های روز برگزاری مراسم در صبح روز چهارشنبه در پارلمان کرواسی است .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.