قدس آنلاین/ مهدیه قمری: نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: انجام امور شورایی در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی باید در مسیر خدمت به مردم باشد که خوشبختانه شورای چهارم مشهد به این مهم توجه کرده است.

 انجام امور شورایی باید در مسیر خدمت به مردم باشد

آیت الله سید احمد علم الهدی روز گذشته در یکصد و هجدهمین جلسه شورای اسلامی شهر مشهد به مناسبت بزرگداشت روز شوراها، همه موفقیت افراد در ارایه خدمت را منوط به توجه به اخلاص دانست و اظهار داشت: این افراد باید فعالیت‌های خود را با نیت پروردگار انجام دهند، زیرا این امر سبب می شود آن‌ها بی تردید به موفقیت دست یابند.
امام جمعه مشهد، مشکلاتی را که سبب موفق نشدن در خدمت به مردم می‌شود، نبود اخلاص عنوان کرد و گفت: اعضای شورا، نخبگانی هستند که لازم است از دانش و تخصص خود در مسیر خدمت به مردم استفاده کنند، بنابراین باید در فعالیت‌های خود، اخلاص پایدار و ماندگار داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه حق همواره در انتظارات مردم است، یادآور شد: با وجود مسؤولیت حداقلی اعضای شورا، اما انتظارات مردم باید به صورت حداکثری انجام شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری انتظارات در یک جامعه را به دو بخش فردی و جمعی دانست و  گفت: وظیفه ما برآورده کردن انتظارات جمعی است، بنابراین در حرکت‌های توسعه ‌ای شهری و روستایی باید کار را پیش برده و در مواقع مشکلات از مسؤولان کمک بگیریم.
آیت الله علم الهدی فعالیت شوراها را انجام امور زیربنایی در ابعاد مختلف جامعه بیان کرد و ادامه داد: اگر خالصانه برای مردم کار کنیم، امکانات و حمایت‌های مردمی نیز فراهم می‌ شود.
امام جمعه مشهد بر لزوم توجه به بهره وری از مشارکت مردم در دو بخش نیروی انسانی و امکانات اقتصادی تأکید کرد و گفت: عرصه‌‌های اجتماعی  با سوژه‌‌های سیاسی آلوده می‌شود، بنابراین اعضای شوراهای شهر و روستا مراقب باشند تا آلوده فعالیت‌های سیاسی نشوند، البته در این مسیر برخورداری از  بصیرت سیاسی نیز ضروری است.

  فعالیت شوراها در راستای اقتصاد مقاومتی
در ادامه این جلسه، رئيس شورای اسلامي شهر مشهد گفت: از طریق حمايت دولت و مجلس، شوراها بايد به جايگاه واقعی خود به عنوان يک پارلمان محلی برسند.
محسن انتظاری هروی یکی از مشکلات امروز شوراها را نبود جایگاه مناسب و قانونی در کشور دانست و افزود: این امر باید در برنامه ششم توسعه در نظر گرفته شود.
او دستيابی به نظام مشاركتی در راستای اجرای برنامه توسعه شهری را از مهم ترين اهداف شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد و ادامه داد: فعالیت شوراها در راستای اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از جمله مهم ترین برنامه‌های امسال است که سبب رفع دغدغه‌های این شورا از جمله ايجاد مديريت هماهنگ شهری، جلوگيری از اقدام‌های پراكنده و ناهماهنگ سازمان‌ها و نهادها و كاهش هزينه‌ها در مديريت شهری می شود.

   دعوا بر سر واگذاری ایستگاه‌های آتش‌نشانی مشهد به بخش خصوصی
اما از مهم ترین حاشیه‌های روز گذشته جلسه شورای اسلامی مشهد، دعوا و اختلاف نظر نمایندگان بر سر واگذاری ایستگاه‌های آتش نشانی پایتخت معنوی کشور به بخش خصوصی بود، به طوری که پس از گذشت دو زمان 45 دقیقه‌ای، لایحه واگذاری شماری از ایستگاه‌های آتش نشانی رأی نیاورد.
در این زمینه، عضو شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه بخش خصوصی به دنبال سود است، اظهار داشت: بخش خصوصی برای به دست آوردن سود بیشتر در عملیات‌ها باید جلوی هزینه‌‌ها را بگیرد، گرچه باید دید از این امر چه کسانی سود می‌برند.
محمدرضا دیمه کار با تأکید بر اینکه واگذاری آتش ‌نشانی به بخش خصوصی همچون واگذاری الیت است که هنوز مردم از آن رنج می ‌برند، یادآور شد: از سوی دیگر مأموران آتش نشانی نیز در بخش خصوصی امنیت شغلی ندارند.
یکی از اعضای هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد به عنوان نماینده موافق این لایحه خاطرنشان کرد: همواره ورود بخش خصوصی به برخی از سازمان‌ها با مشکلاتی همراه است، اما این امر نباید علتی برای پاک کردن صورت مسأله باشد.
سید جلال فیاضی ادامه داد: واگذاری شماری از ایستگاه‌های آتش نشانی به بخش خصوصی سبب توسعه تجهیزات و امکانات این سازمان می شود که به گسترش ایمنی در شهر کمک می کند.
اما در این میان، سیدعبدالکریم جوادی، عضو کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد به نفع شخصی و اقتصادی در قراردادهای واگذاری به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: اگر محدودیت مالی برای گسترش و توسعه ایستگاه‌‌ها وجود دارد، می ‌توان چندین راه برای آن ایجاد کرد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.