قدس آنلاین- لرستان: شرایط آب و هوایی مناسب شهرستان پلدختر و نوبر بودن محصول باقلا فرصت مناسبی برای بازار فروش و درآمد مناسب برای کشاورزان این منطقه فراهم کرده است.

برداشت چهار هزار و ۸۰۰تن باقلا در پلدختر

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پلدختر با اعلام این خبر گفت: سطح زیر کشت باقلا در شهرستان پلدختر 400 هکتار، با میانگین تولید 12 تن در هکتار می باشد که در مجموع حدود 4800 تن باقلا تولید خواهد شد که در این راستا هر هکتار حدود 12 میلیون تومان درآمد برای کشاورزان در بر دارد.

نظری اظهار داشت: با توجه به اینکه این محصول در فصل پاییز کشت شده و از بارندگیهای زمستانی جهت آبیاری آن استفاده می شود نیاز به آبیاری کمتری دارد و از طرفی این محصول از خانواده حبوبات است که باعث غنی شدن زمین و تثبیت ازت در خاک می شود.

وی افزود : استقبال کشاورزان این شهرستان در توسعه کشت این محصول چشمگیر بوده، بطوری که در سال گذشته 250 هکتار کشت شده و این مقدار در سالجاری به 400 هکتار  رسیده است و با توجه به درآمدزایی بالا و زحمت کمتر برای کشاورزان و همچنین کمک کردن به تثبیت و سالم کردن زمین، پیش بینی می شود در سالیان آینده سطح زیر کشت این محصول در شهرستان پلدختر افزایش یابد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.