رئیس مجلس با اشاره به اختصاص بخشی از مذاکرات خود با کریستین دوفرین درباره بحران تروریسم در منطقه و جهان گفت: در دیدار با هیأت پارلمانی بلژیکی بر گسترش روابط پارلمانی تاکید شد.

بررسی بحران همه جهان به ویژه بلژیک

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) 8 اردیبهشت پس از دیدار و گفت‌وگو با «کریستین دو فرین» رئیس مجلس سنای بلژیک در کنفرانس خبری مشترک با ابراز خرسندی از حضور این مقام بلژیکی و همراهان و سناتورها گفت: ما با بلژیک یک رابطه طولانی دیپلماتیک داشته‌ایم و همکاری‌های تجاری نسبتا پیوسته‌ای در گذشته مشاهده کرده‌ایم.

وی حضور رئیس مجلس سنای بلژیک در تهران را فرصتی برای شکل‌گیری حرکتی قوی‌تر در روابط دو کشور خواند و اظهار داشت: در مذاکرات صورت گرفته بر گسترش روابط پارلمانی میان دو کشور تاکید شد و این به فعال‌تر شدن گروه‌های دوستی پارلمانی مجلس فعلی و جدید ایران و پارلمان بلژیک کمک می‌کند.

لاریجانی با اشاره به اینکه بخش زیادی از مذاکرات دوجانبه به زمینه‌های توسعه اقتصادی میان دو کشور و رفع موانع در این زمینه اختصاص یافت، گفت: بحث‌های خوبی داشتیم که بخشی از آن نیز مربوط به شرایط منطقه و بحران تروریسم در منطقه و جهان بود که مشکل اساسی همه کشورها است به ویژه بلژیک که همین چند وقت پیش مشکل تروریستی در آن روی داد که ما در گذشته و حال نسبت به آن ابراز تاسف کرده‌ایم.

رئیس مجلس شورای اسلامی مذاکرات صورت گرفته میان رؤسای پارلمان ایران و بلژیک را بسیار سازنده و مثبت برشمرد و با سپاسگزاری از کریستین دوفرین و هیأت همراه بابت سفر به ایران خاطرنشان کرد: این سفر مقطعی جدید در همکاری‌های دو کشور ایجاد کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.