تولیت آستان قدس رضوی گفت: باید مفاهیم خدمت، خادم و مخدوم را بازتعریف کنیم و گستره خدمات را در سطح کشور بگسترانیم؛ زیرا همه مردم ایران اسلامی مجاوران حضرت امام رضا(ع) هستند.

ایجاد زمینه همکاری آستان قدس رضوی و سازمان تبلیغات اسلامی برای تحقق سبک زندگی اسلامی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین خاموشی؛ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، اظهار داشت: حضور میلیونی زائران بارگاه منور رضوی فرصت بی بدیلی برای ارائه خدمات و تبیین معارف قرآنی و تعالیم اهل بیت(ع) است و بایستی با برنامه ریزی منسجم، امتداد جریان تبلیغی حرم مطهر را در سطح مساجد و حسینیه های شهرها و روستاهای کشور گسترش دهیم.

وی با اشاره به روایتی از حضرت امام رضا(ع) اظهار کرد: اگر مردم زیبایی ها و محاسن کلام ائمه هدی(ع) را بدانند، از آنان تبعیت خواهند کرد و آنچه از توسعه و نفوذ اسلام در اقصی نقاط جهان شاهد هستیم نیز موید همین مطلب است.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در جمع 30 هزار خادم و خدمتگزار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع)، افراد فرهیخته، برجسته و صاحب تخصص زیادی وجود دارند که با عشق و اردات به امام رئوف و زائرانشان خدمت می کنند. بر این اساس بنا داریم با بهره گیری از این ظرفیت عظیم، در راستای توسعه مفهوم خدمت، خادم و مخدوم حرکت کنیم.
حجت اسلام و المسلمین رئیسی در ادامه به بیان مصادیق خدمت رسانی پرداخت و خاطرنشان کرد: پزشکان، متخصصان، مهندسان، مبلغان دینی، کارشناسان تعلیم و تربیت و همه انسان های متعهدی که دل در گرو خدمت به مردم دارند، می توانند تحت لوای پرچم مطهر امام رضا(ع) به توسعه این جریان فرهنگی خدمت کنند.
هم فکری و هم افزایی
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در ادامه بر لزوم همفکری و هم افزایی میان آستان قدس رضوی و سازمان تبلیغات اسلامی به منظور توسعه فعالیت های تبلیغی و فرهنگی تاکید کرد و گفت: دانشگاه علوم اسلامی رضوی در عرصه های تبلیغ دینی، معرفت افزایی و ارتقای سطح دانش مردم و سایر فعالیت های علمی و آموزشی می تواند نقش آفرینی کند.
وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب درخصوص توسعه خدمات به محرومان و مستضعفان، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت هایی که در آستان قدس رضوی وجود دارد، باید ایجاد یک زنجیره ارتباطی بین بخش های علمی، آموزشی و خدماتی با مجموعه های جهادی کشور برقرار شود تا مردم بیشتری از خدمت رسانی به ارادتمندان و دلدادگان حضرت رضا(ع) بهره مند و منتفع شوند.
حجت اسلام و المسلمین خاموشی نیز در این دیدار ضمن تبریک انتصاب حجت الاسلام و المسلمین رئیسی به عنوان تولیت آستان قدس رضوی، اظهار کرد: در مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی این آمادگی وجود دارد تا با راهبری و سیاستگذاری آستان قدس رضوی در راستای توسعه فرهنگ دینی و سبک زندگی اسلامی گامهای مشترک برداشته شود.
وی گفت: امیدواریم به زودی تفاهم نامه هایی برای تحقق این مهم منعقد شود و وارد مرحله اجرایی شویم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.