۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷
کد خبر: 374355

شرکت اینتل امروز اعلام کرد تولید برخی از تراشه های موبایل را متوقف کرده است. این شرکت سازنده تراشه های موبایل و کامپیوتر که مدتی است تلاش می کند بر ساخت محصولات پرسودتر تمرکز کند از این پس تراشه های خانواده SoFIA را تولید نخواهد کرد.

اینترنت ۵G، راهبرد تازه شرکت اینتل

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تک شات، این سه تراشه که تولید آنها متوقف شده کاربردهای مودم و پردازنده را در گوشی های هوشمند ترکیب می کنند. همچنین، یکی دیگر از محصولاتی که اینتل تولید آنها را متوقف کرده نوعی از پردازنده های سری Atom با نام Broxton است. این تراشه 14 نانومتری چهار هسته ای برای استفاده در تبلت ها طراحی شده بود.
اینتل مدت ها است که از بازار پرشتاب پردازنده های موبایل عقب افتاده و حالا اثرات آن را احساس می کند، اما به نظر می رسد اندکی دیر شده باشد چرا که این بازار در حال اشباع شدن است. بخشی از این مشکل از این نکته ناشی می شود که اینتل نتوانسته خود را با فناوری هایی که شرکت های سازنده تراشه های موبایل همچون کوالکوم بکار می برند همگام کند. برای مثال، یکی از تراشه هایی که اینتل تولید آنها را متوقف کرده از فناوری 3G بهره می برد. دو تراشه دیگر که مجهز به فناوری 4G بودند هم از رده تولید خارج شدند، چرا که بسیار دیر وارد بازار شدند و از رقبای خود فاصله زیادی داشتند.
برایان کرزانیچ مدیرعامل اینتل گفته این شرکت قصد کنار کشیدن از بازار را ندارد و در عوض تمرکز خود را بر روی اینترنت 5G متمرکز می کند: "راهبرد ما در این مسیر شامل افزایش سرمایه گذاری در فناوری های ارتباطی بی سیم و سیمی برای متصل کردن همه چیز به اینترنت است. ما قصد داریم زیرساخت لازم برای این ارتباطات را فراهم کنیم. ما پروژه های خود را در راستای این هدف بازتعریف کرده ایم."
با این حال، به نظر می رسد چالش بزرگی پیش روی اینتل باشد که اگر با موفقیت آن را پشت سر بگذارد قادر خواهد بود تا بار دیگر جایگاه برتر خود در صنعت تراشه ها را باز یابد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.