بنیانگذار موسسه پنتو پورتفولیو معتقد است اگر روسیه بخواهد نفت را به روبل بفروشد اوپک و چین باید مخالفت کنند در غیر اینصورت در آینده نزدیک کشورها برای حذف سلطه دلار نفت خود را با ارزهای خودشان می‌فروشند و اطمینان دارم که این خواهد شد.

به زودی نفت با دلار فروخته نخواهد شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، رئیس و بنیانگذار موسسه پنتو پورتفولیو گفته است، در صورتی که روسیه بخواهد قیمت نفت اورال خود را با روبل قیمتگذاری کند، چین و اوپک باید از قیمت نفت حمایت کنند.

آقای مایل پنتو همچنین گفته است: روسیه به دنبال این است که پایان سلطه دلار را در بازارهای جهانی شاهد باشد.

رئیس و بنیانگذار استراتژی پنتو پورتفولیو و نیز مولف کتاب فروپاشی بازار اوراق قرضه در آینده نزدیک، معتقد است که چین و اوپک خبرهایی که روسیه نفت خود را به جای دلار با روبل قیمت‌گذاری می‌کند دریافت می‌کنند.

پیش از این بلومبرگ گزارش داده بود که روسیه برای کاهش وابستگی به دلار می‌تواند نفت اورال خود را به روبل قیمت‌گذاری کند.

قیمت‌گذاری با روبل با هدف افزایش درآمدهای نفتی توسط روسیه انجام می‌گیرد بنابراین این کشور از مذاکره فروش نفت با دلار دوری‌ می‌گزیند.

پنتو گقته است: اگر اوپک و چین دست روی دست بگذارد در آینده شاهد قیمت‌گذاری نفت با دیگر ارزها به جای دلار خواهیم بود و این همان چیزی است که دیگر کشورها آنرا دنبال می‌کنند و معتقدم سرانجام این واقعیت تحقق می‌یابد.

رئیس و بنیانگذار استراتژی پنتو پورتفولیومی‌گوید: درصورتی که روسیه بخواهد نفت خود را با روبل قیمت‌گذاری کند چین و اوپک باید واکنش نشان دهند.

وی گفت: همچنانکه قبلا نیز گفته‌ام بسیاری کشورها مانند روسیه، ونزوئلا، ایران به دنبال این هستند که نفت‌ خود را با ارزهای خودشان قیمت‌گذاری کنند

پیش از این الکسی ریبنیکو،‌رئیس مبادلات بازرگانی بین‌المللی سان‌پترزبورگ  گفته بود: برای داشتن بازاری با آینده مناسب باید قیمت نفت‌ با ارز خودمان نرخگذاری شود تا از این رهگذر درآمد شرکت‌های نفتی این کشور هم توسعه یابد.

وی گفت: شرکت‌های بزرگ روسی نظیر روس نفت،‌لوک اویل و گازپروم از این طرح استقبال می‌کنند و شاید در آینده از تصمیم‌سازان مهم در این زمینه باشند و احتمالا بانک روسی هم در این پروژه شرکت کند

تنظیم‌کننده‌های صنعت سرمایه‌گذاری هم به دنبال وضع قانونی است تا خلا‌های قانونی مربوط به شرکت‌های نفتی خصوصی را نیز اصلاح کند تا از این طریق میزان جذب سرمایه‌ها هم بیشتر شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.