۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
کد خبر: 374695

تعدادی از دانشجو معلمانی که از مهرماه سال جاری وارد مدارس شده و به عنوان معلم به تدریس فرزندان این مرز و بوم خواهند پرداخت، قرار است صبح فردا در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، سوگندنامه معلمی را قرائت کنند.

حال و هوای «دانشجومعلمان» قبل از دیدار با رهبری

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، 13 اردیبهشت سال 1395 بی شک نقطه عطفی در زندگی 1700 دانشجومعلم دانشگاه فرهنگیان و 120 دانشجومعلم دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی است.

*قرائت سوگندنامه معلمی به عنوان نماینده نخستین فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان

این دانشجو معلمان که از مهر ماه سال جاری وارد مدارس شده و به عنوان معلم به تدریس فرزندان این مرز و بوم خواهند پرداخت، قرار است در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، به عنوان نماینده اولین فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان سوگند نامه معلمی را قرائت کنند.

دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان، قرار است فردا در پیشگاه خداوند کریم و در محضر ولی امر مسلمین، به قرآن کریم سوگند یاد کنند و معلمی را رسالتی بزرگ و پیامبر گونه بدانند و خود را به تقوای الهی و فضایل اخلاقی آراسته سازند.

این معلمان آینده باید فرزندان ایران عزیز را چون فرزند خود و دانش‌آموزان را امانت الهی بدانند و حرمت و کرامت ایشان را پاس بدارند.

دانشجو معلمان مشتاق دیدار با ولی امر مسلمین که از استان‌های مختلف به تهران عزیمت کرده‌اند در مراکز و پردیس های متعلق به برادران و خواهران اسکان داده شده‌اند.

دانشجو معلمان برادر از استان‌های، اردبیل، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان و فارس در مرکز شهید بهشتی واقع در جنب ترمینال جنوب، اسکان داده شده‌اند.

یدالله آزادی سرپرست مرکز آموزش عالی شهید بهشتی تهران در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: تعدادی از دانشجو معلمان صبح فردا به دیدار رهبر انقلاب خواهند شتافت و در محضر ایشان سوگند نامه معلمی را قرائت می کنند.

وی که خود فارغ التحصیل تربیت معلم بوده در خصوص نقش معلم در اصلاح جامعه، اظهار داشت: نیمکت های چوبی مدارس، می‌تواند از درختان، ثمره و میوه های بهتری داشته باشند، اگر دانش آموزان معلمان ممتاز و تربیت کرده داشته باشند.

آزادی در خصوص دیدار دانشجو معلمان با رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: رهبر عظیم الشأن نظام، مظهر اقتدار و دینداری و ولایت کشور هستند و الگوی ممتاز و کامل محسوب می‌شوند و این حضور و مشاهده معظم له از نزدیک و قرائت سوگند نامه در محضر ایشان، تأثیرات شگرفی در شخصیت این معلمان آینده دارد.

*دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان: شوق دیدار با رهبرم، خستگی هایم را از بین برده است

ابراهیم زنده بودی مسئول تیم اعزامی دانشجو معلمان استان بوشهر، اظهار داشت: 26دانشجوی پسر و دختر دانشگاه فرهنگیان که از نخبگان و فعالان فرهنگی پردیس‌های بوشهر هستند و در مهر ماه فارغ التحصیل شده و در مدارس این استان به تدریس مشغول خواهند شد، به نمایندگی از تمام دانشجو معلمان استان بوشهر در محضر رهبرمعظم انقلاب، سوگند نامه معلمی را قرائت و از بیانات معظم له بهره مند خواهند شد.

روح الله مزارعی دانشجو معلم ورودی سال 1391 که در رشته علوم تربیتی در پردیس پسرانه بوشهر تحصیل می کند، در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت با وجود آنکه بیش از 15 ساعت در راه بوده‌ام، اما شوق دیدار با رهبرم، خستگی هایم را از بین برده است.

* بسیار خوشحالم که در کسوت یک معلم در محضر رهبرم، سوگند معلمی را قرائت می کنم

حسین ندیمی از دیگر دانشجو معلمان، در خصوص حال و هوایش قبل از دیدار با رهبر معظم انقلاب، گفت: چندین بار در دیدارهای عمومی قصد مسافرت به تهران و دیدار ایشان را داشتم، اما موفق به این توفیق نمی شدم و اکنون بسیار خوشحالم که در کسوت یک معلم در محضر ایشان، سوگند معلمی را قرائت می کنم.

*قرائت سوگند نامه معلمی در محضر رهبر معظم انقلاب خاطره ای است که هیچگاه در زندگی فراموش نخواهیم کرد

وحید جعفر زاده دانشجو معلم رشته ابتدایی دانشگاه فرهنگیان استان ایلام در خصوص دیدار با رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: دیدار با عالی ترین مقام کشور و نیز ولی امر مسلمین، افتخار بزرگی است و اگر در جایگاه معلمی در محضر ایشان سوگند نامه معلمی قرائت شود، خاطره‌ای است که هیچگاه در زندگی فراموش نخواهیم کرد.

به گزارش فارس، متن این سوگند نامه به شرح ذیل است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

 اکنون که با استعانت از الطاف بیکران الهی، مسئولیت خطیر معلمی را برعهده می گیرم به عنوان عضوی از جامعه معلمان در پیشگاه خداوند متعال که دانای آشکار و پنهان است، به قرآن کریم سوگند یاد می کنم:

معلمی را رسالتی بزرگ و پیامبرگونه بدانم. خود را به تقوای الهی و فضایل اخلاقی آراسته سازم. از آنچه با پرهیزگاری و شرافت انسانی و اخلاق معلمی منافات داشته باشد دوری گزینم. مدافع حق و عدالت و آزادی و آزادگی باشم. مصالح دانش‌آموزان و جامعه را بر منافع خود مقدم بدارم و با همگان صادقانه و صمیمانه رفتار کنم. در آموختن و دانش افزایی و ارتقای مستمر شایستگی ها و صلاحیت‌های حرفه‌ای خود و جامعه معلمان کوشا باشم. از شأن و منزلت معلمی پاسداری کنم و درنشر علم، کریمانه عمل کنم. به قوانین و مقررات پای‌بند باشم و وظایف حرفه‌ای خود را ، فکورانه و مدبرانه انجام دهم.

فرزندان ایران عزیز را چون فرزند خود و دانش‌آموزان را امانت‌های الهی بدانم و حرمت و کرامت ایشان را پاس بدارم. رازدار و امین آنان باشم. تمام توان خود را در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان به کار گیرم تا زمینه رشد و شکوفایی فطرت الهی و استعدادهای نهفته و فضایل اخلاقی آنان را فراهم سازم. آنان را به خردورزی و تفکر، ایمان و عمل صالح، خلاقیت و پرسشگری برای زندگی پاک و سعادتمند رهنمون سازم و شهروندانی امیدوار، پرتلاش و آرمان خواه، قانون مدار و مسئولیت‌پذیر برای خدمت به مردم و میهن اسلامی و جامعه مهدوی(عج) تربیت کنم. عشق به همه خوبی‌ها و زیبایی‌ها، به ویژه عشق به امام(ره) و شهیدان و ارزش‌های انقلاب اسلامی را در وجود آنان پرورش دهم.

من آگاهانه و مسئولانه، بر این سوگند، وفادار خواهم ماند و از خداوند متعال می‌خواهم در پیمودن این راه خطیر، بینش مرا افزون، اراده‌ام را راسخ و گام‌هایم را استوار گرداند».

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.